Beach girl gives kitesurfing a try

Jag tog med mig bror och kuskade ner på stan. Han påstod att en ekorre har bättre lokalsinne än vad jag har. Tsss... inte alls. Jag tar bara alternativa vägar. (och se, vad mycket man upptäcker då!) Han hade totalt glömt bort sitt goda shoppingbeteende från två veckor sedan. Enda butiken han överhuvudtaget ville kolla in var Stadium. Erkänner, om än motvillligt, att jag också kunde tänka mig det. Sagt och gjort. Han hittade en hel del. Jag ramlade över ett kit från Casall bestående av handduk och vattenflaska. Tyvärr fanns den inte i rosa, men what the heck- snygg i allafall! Perfekt att inviga flaskan på Sats! Jag inledde med uppvärmning på löpbandet och det kändes faktiskt ganska tungt. Märks att jag inte har sprungit på ett par veckor. Skrämmer mig att midnattsloppet är snart. Positivt är ändå att jag inte kände ett dugg från varken min krånglande vad eller strejkande knä! Drog därefter en runda i gymmet för att lokalisera de olika maskinerna. Det slutade på fyra övningar för ryggen och två för benen. Hade även bokat spinning och hade biljetten i omklädningsrummet. Där såg  att N hade skickat ett mess. "Lust att surfa?" Yeah, självklart! Helt emot alla principer och sådant lämnade jag spinningen åt sitt öde. Istället skyndade jag mig till N´s lägenhet och fick min våtdräkt. Högg tag i kiten (draken) och iväg till Östra stranden. Där blåste det inte så värst mycket. Snarare tvärtom! N tvärstannade mitt i sanden och sträckte ut händerna; det var precis på gränsen om draken skulle lyfta. Äh, klart man gör ett försök!

Vi började med att pumpa upp draken (nä, det hade jag inte heller någon aning om att man skulle göra.) Tungt? Japp, men det är också träning!

När det var klart och alla snören och tampar var fastsatta var det bara en sak kvar; på med våtdräkten! Den var i storlek XL- extra long. Med det menas att den var liiite för stor för mig. Ska inte alls klaga, jag hade massvis med plats att röra mig i.

Och här, my darlins, här är draken och jag. Än så länge är vi sams, den ligger bara där och ser beskedlig ut. Blev... ja... lite svårare när jag väl stod ute med vatten upp till bröstet och skulle få den att flyga. Tror jag hade den i luften ungefär en minut i taget innan den damp ner i vattnet. N var hur snäll som helst och förklarade sig sönder och samman. Jag lyssnade allt jag var värd och försökte göra precis som han sa. Det gick väl inte direkt dåligt, men inte heller superbra. Skyller på att det inte blåste speciellt mycket och att det då är svårare att få den i rätt kurs. Jag hoppas att det är mer vind imorgon!


Hur det gick med den för stora våtdräkten? Kan avslöja att den även hade några hål strategiskt placerade. Visst läckte det in vatten ungefär överallt men inte alls någon fara med det. Kroppsvärmen gjorde att jag ändå kände mig varm. Fast efter ungefär en timma började kylan sprida sig och efter två frös jag ordentligt. Nästan tur att vinden mojnade helt och knappt ens N kunde hålla draken i luften. Resultatet: Fantastiskt roligt! Funderar nästan att skippa allt som har med journalistik att göra och bli cool kitesurfare på heltid.
Får se om jag tycker detsamma när brädan kommer in i bilden. Ser du det framför dig? Då ska man inte bara hålla koll på draken utan även bräda och vågor! 

Kommentarer
Postat av: Jane

Coolt gumman!!! :D Och du är jättesnygg i våtdräkten! :D

Postat av: ruth

jane: visst är det!! Å tack för komplimangen med våtdräkten. haha.

2008-07-23 @ 16:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback