ahhh... det bara kliar!

Ok, jag tänkte inte skriva detta inlägg förrän om tre veckor. Då skulle jag presentera mitt nya, hälsosamma, fräscha jag. En renad insida som speglas till utsidan. Klarare blick och allt sånt som detoxen utlovad. Under fem dagar har jag dragit ner på kolhydraterna, satsat på bra proteiner och mycket grönsaker. Samtidigt har jag druckit Methodraine för att påskynda processen. I går dök utslag upp på

händerna och underarmarna. Aha, nu
går alla gifter ur kroppen, tänkte jag segervist. Imorse hade utslagen spridit ut sig, blivit flera. Under dagen har prickarna invaderat halva mig. Det ska nog inte vara så här, funderade jag och rev på armen. När jag träffade syster yster slängde hon en blick och höll med mig. Vi ruschade runt stan för att hitta perfekta kläder till ett bröllop i helgen. Slank in i ett par butiker och jag (som inte skulle ha något) hittade en jättefin skjorta! Den kommer bli kalas nu i höst!

Vi tog en kaffe och hon överraskade mig med ett par presenter; tre böcker! Hon måste vara en tankeläsare! (eller snarare bloggläsare...) Sicken ängel... Nu har jag
litteratur för ytterligare ett par veckor. Efteråt gick vi vidare till NK. Som en sucker för thé var jag bara tvungen att köpa en påse. Det har inslag av bland annat ringblommor, mango, passionsfrukt. Behöver jag säga att det smakar otroligt gott? Köpte ny sälolja inne på hälsokosten och passade på att fråga tjejen i kassan om mina utslag. Hon behövde inte se mer än en halv sekund. Allergisk reaktion på något i örtdrycken konstaterade hon. Sluta omedelbart var hennes nästa mening. Hå... Det var det roliga. Jag kommer fortsätta med lågkollisarna i tre veckor. Men utan något tillskott. Nu har jag tagit kortisontabletter för att mina kliande utslag ska lägga sig. Kombinerar med salva och har ställt flaskan åt sidan.
Nu ska jag snart sova, men först Heroes!

(Ah, ser på Idol nu och en av mina gamla tonåringar från Oskarhamn gastar som en... som en... gast. Han gick visst vidare. Skoj!)











Kommentarer
Postat av: maja

oj, vem?

2008-09-04 @ 22:04:39
Postat av: funrun

sälolja? Mosad säl?

Postat av: ruth

maja: bara för det kommer jag inte på hans namn... åh... hängde med henke, timme å grabbarna.



Funrun: Haaha, ja vet faktiskt inte! Å föredrar att inte läsa på innehållsförteckningen heller. Men har hört att sälolja ska va hundra gånger bättre än vanlig omega 3.

2008-09-05 @ 09:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback