mailar och mailar och mailar

Mamma ringde för en stund sedan. Hon sa att hon har ringt och ringt och ringt till en radiokanal hemmavid. Kruxet är bara att hon aldrig kommer fram. Anledningen till telefonterrorn av Radio Kalmar, är att hon så förtvivlat gärna vill önska en låt. Jag, som kan slänga iväg ett mail snabbare än käraste mor, nickade i samförstånd. Kruxet för mig var att hitta mailadressen. Ingen adress på hemsidan, inte ens en hint vad den kunde vara. Jag chansade på en. Studsade tillbaka. Provade en ny. Retunerades. En till och en till och en till. Efter tio minuter var jag redo att slita luggen och strunta i allt vad mailadresser heter. Satte mig ner igen på bollen (ja, spenderar ju mina dagar på en pilatesboll!) och skrev det mest osannolika i adressfönstret. Mest för att jag hade gett upp men lite för att se om det verkligen funkade. Jag har inte fått något felmeddelande än... Hoppas nu att de spelar låten för mammsen! Jag har lyssnat lite via webbradion och det är roligt att höra dialekten igen. (För en nanosekund drabbades jag av en hysterisk attack av hemlängtan till lugnet.)

Annars har jag haft en ganska produktiv dag. Lite mer än en timma på gymmet (rodd (precis som
Sporty tipsade om i Metro imorse) 30 minuter och steppmaskin 40 minuter) Saknade snygga Jane!   Det gick bra att träna själv, men inte ens i närheten av hur det skulle kunna ha gått med henne. Suck. Nästa gång får hon se till att pallra sig dit... ;)
 Nu skriver jag klart ett par artiklar som ska med till morgondagens sanning. Kommer bli bra!

Kommentarer
Postat av: Jane

Men HJÄLP!! FÖRLÅT GUMMAN!! Glömde totalt bort att vi hade bokat!! Och jag vet inte vad jag tänkte med när jag sade tummen upp, för jag var tvungen att lämna bilen på verkstan innan jag skulle iväg till möte. :(

Postat av: Magda

Pilatesbolltricket, inte illa! Det kallar jag seriös vardagsträning.

2008-09-04 @ 15:02:02
URL: http://magdagad.blogspot.com
Postat av: Sofia

Hoppas du kommer att gilla boken. Tyvär finns den varken på svenska eller pocket.

2008-09-04 @ 15:56:09
URL: http://orienterarensofia.webblogg.se/
Postat av: ruth

jane: darlin´det är helt lugnt!! Visserligen saknade jag dig, men det kommer ju fler tillfällen! (hoppas att mötet gick bra)



Magda: livet är för kort för att inte ta tillvara på alla tillfällen att träna :D



Sofia: Ah, det kan nog funka ändå!

2008-09-05 @ 08:15:02
Postat av: kaaja

Hej. Sådant bra knep med pilatesbollen. Jag måste fråga, vilken storlek är det på bollen? Använder du den framför ett vanligt skrivbord? Når man upp till bordet då? Jag har problem med nacken och en pilates boll kanske kunde hjälpa mig att sitta bättre.

2008-09-05 @ 13:02:45
URL: http://bisseboss.blogspot.com
Postat av: ruth

kaaja: Jag kan verkligen rekommendera att testa en boll! Min är 65 cm och jag har den framför mitt skrivbord som man kan höja och sänka. Viktigt är att du inte spänner axlarna utan bara ryggen och magen!

2008-09-05 @ 13:49:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback