ahh, hemma

Hemma i Stockholm igen. Det är obeskrivligt skönt med tystanden. Inga människor som trängs axel mot axel och inga köer att ställa sig i. Nu är det bara jag och min soffa. I alla fall ett par timmar till. Det går inte för sig att dega hela dagen. Speciellt inte när hotellgymmet visade sig likna mer en garderob än just ett gym. Den tragiska sanningen är att jag inte har tränat på en vecka, sju dagar i inaktivitet. Jag gillar inte alls känslan, det kryper i kroppen och jag vill helst av allt slingra mig ur den. En blandning av rastlöshet, trötthet och det faktum att alldeles för dålig mat har konsumerats. Nåja. Inte lönt att gräma sig. Jag kickar igång veckan med bra mat, sådan som jag mår bra av. Dessutom blir det kvalitetsträning på gymmet senare i eftermiddag. Nice!

Redo för lite mer Bokmässa? Ha, ha. troddet väl det! Under lördagen spang jag ihop med
JoHo.(sprang och sprang är väl att ta i. Efter ett par mess stämde vi träff vid Adlibris gigantiska monter) Mycket trevligt att äntligen få träffas live! Såg många författare och bokade framtida intervjuer. Jag hade sett fram emot Hälsa och träningsmontern, men blev faktiskt besviken. Föreläsningarna var det inget fel på. Men själva hälsorummet var inte speciellt upphetsande. Tyvärr. På bilderna lite överallt ser du hur det såg ut på våra tv- sändningar. Mia Törnblom och Jan Guillo presenterade sina nya böcker. Mitt bland alla 900 montrar, 700 författare trängdes 110 000 besökare. Trångt, varmt men alldeles alldeles underbart.










Kommentarer
Postat av: Jane

Välkommen hem sötis, jag har saknat dig!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback