tipsa om dina favoritböcker!

Igår innan spinningen började en tjej spontanprata. Hon pekade på mina skor och frågade om jag var nöjd med dem. Det gjorde mig så glad! Inte just kommentaren om snyggskorna, utan att hon just sa nåt. Varför stirrar man rakt fram på en liten fläck när man väntar att klassen ska börja? (Det är så fruktansvärt osocialt!) Vi småpratade under några minuter och det höjde humöret flera steg! Cykelsalen var redan snorvarm när vi kom in. Det blev inte lättare att andas under tiden vårt pass pågick. Men jag satt bra till; snett framför dörren och en fläkt en liten bit ifrån. Instruktören försökte få oss att bortse från krassa fakta och sa att hela etappen gick genom ösregen och det var dropparna som rann från ansiktet. Hmm, nja, fungerade nästan! Fick bra tryck i tramptagen och på det stora hela blev det en bra timma.

Någon halvtimma innan jag klev in på sats in i Akademibokhandeln. Kollade topplistan med nya böcker och vilka jag ville ta med mig hem. Jag har läst ut de allra flesta böcker jag har nu och i stort behov av tillskott. Tipsa mig om dina tre favoriter! Kraven är att de ska finnas i pocket, inte har världens djupaste handling (kom ihåg att jag läser på tåget hem och inte orkar med några analyser om nationalekonomi eller solstormars påverkan på regnskogarna) och är otroligt läsvärda. Upplys mig!

Kommentarer
Postat av: Nih

Tre läsvärda böcker med olika inriktning:

Dennis Lehane - Patient 67



Paul Auster - New York-triologin



Naomi Klein - No Logo

2008-09-03 @ 14:24:47
Postat av: Mela

Mats Eric Nilsson: Den hemlige kocken (fast den kanske du ändå inte borde läsa...)

Marian Keyes: Anybody out there (jag gillade den, och storgrät av den, medan andra inte tycker om den alls)

James Frey: Min vän Leonard (också supersorglig)



Åh, jag känner just att jag har läst alldeles för lite bra på sistonde!!

2008-09-03 @ 14:36:32
Postat av: Wiqard

David Baldacci - Kamelklubben. Gillar du den så läs den fristående fortsättningen Samlarna.



Karin Fossum - Älskade poona



Vibeke Olsson - Molnfri Bombnatt

2008-09-03 @ 17:07:34
Postat av: Elin

Tre böcker bara sådär? Hmm... Jag tycker om Marian Keyes böcker, lagom lätta handlingar ;)

Sen så har jag alltid tyckt om "Domina" av Barbara Wood, handlar om en kvinnlig läkare på 1800-1900talet :) Nu kommer jag inte på någon mer pocketbok bara sådär... kanske återkommer =)

Postat av: fan of Ruth

tja...antar att du läst Arn triologin. men om inte så gör det!

2008-09-03 @ 19:51:26
Postat av: Malin

Mina favoriter just nu är Mari Jungstedts böcker, alla finns i pocket utom den senaste. Så om du gillar kriminalromaner som utspelar sig i svensk miljö (gotland!) så finns 5 av hennes böcker i pocket. Mycket bra! Annars är Denise Rudberg helt okej också. (Finns också i pocket utom den sista)

2008-09-03 @ 21:00:27
Postat av: Sofia

http://orienterarensofia.webblogg.se/2008/june/boktips.html

2008-09-04 @ 07:50:38
URL: http://orienterarensofia.webblogg.se/
Postat av: sofy

Mats Strandberg: jaktsäsong och bekantas bekanta



Denise Rudenbergs tidiga böcker: O.S.A, väninnan och storlek 37, samt Jenny S, men den tillhör inte de övriga tre.



Att komma hem ska vara en schlager av Per Hagman.



Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson( fantastisk vacker!, läs, läs, läs!)



Box 21, Flickan under gatan och Odjuret av Roslund och Hellström.



"Smuts" av... fa fasen heter hon...Karin nånting, den är grymt bra!

2008-09-04 @ 17:15:24
URL: http://www.fialuttalej.blogspot.com
Postat av: ruth

Nih: Åh, tre böcker jag inte hört talas om innan. Jag antecknar!



Mela: Hemlige kocken har ja funderat på. Gillar oxå Anybody out there å måste kolla upp sorgbok numero 2.



wiqard: tre bra författare kan bara betyda en sak; tre bra böcker!



Elin: Har oxå läst dem! plus domina (som ja tror ligger på öland just nu)



fan of: jopps, den har ja läst. Men det var nåra år sen å nog dags att uppdatera läget igen.



malin: Där har vi nåt att satsa på! Thnx!



sofia: verkar jättebra!



Sofy: Oj, tack!!! Linda Olsson kommer med en ny bok nu, hoppas den är lika underbar som den första.

2008-09-05 @ 09:07:15
Postat av: KJ

Du MÅSTE läsa "Den oemotståndliga revolutionen" av Shane Claibourne! Hmm..får fundera på de andra två! :)

2008-09-09 @ 22:27:03
URL: http://realkj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback