suddig blick i kylig gryning

Jag har lyckats igen. Ja, att sätta in mina linser i fel ögon. Jag förstår inte hur det är möjligt, Det är ett tydligt ”R” och ett ”L” på locken. Men inte hindrar det att jag fnular in vänster lins i höger öga och vice versa. Om jag inte märker det med detsamma? Mycket bra fråga, min vän, men de bästa frågorna får inte alltid de enklaste svaren. För min del är det alltid lite suddigt de första tio minuterna. Skyll på morgontrötthet eller annat som kan passa som förklaring. Jag var aningen sen imorse och trycker in linserna, snabbmejkar mig och spurtar i väg till pendeln. Där märker jag att Metros  text inte riktigt håller skärpan. Petar omärkligt i ena ögat för att rätta till en eventuell sned lins. Upprepar samma procedur i det andra ögat. Mannen mitt ser på mig som om jag drog ett morgonrocksskärp genom öronen och inte alls rättade till linserna. Folk har så lite vidsynthet innan solen har gått upp…

Åkte hela långa vägen till Uppsala och hoppades att fartvinden från cykeln skulle göra sitt. I den bästa av världar kan rejält med tårvätska göra att tillvaron ter sig klarare. Idag lyckades det inte riktigt. Jag lyckades bara frysa mer än jag har gjort hittills i höst. Minusgraderna har kommit till Mälardalen och frosten hade lagt sig som ett vitt gnistrande tyll i gräset. Det var jag inte beredd på, inte det minsta. I klänning, tunna strumpbyxor och ännu tunnare jacka var det minst sagt kallt. Väl på jobbet värkte fingertopparna och näsan lyste värre än renen Rudolfs (som förövrigt är en av mina favoritjulsånger!)
Ett par timmar senare, efter några koppar thé och förmiddagsfika har jag tinat.upp igen Om det känns så här nu, hur ska det då inte bli när Kung Bore anfaller på allvar?

Ps
. Kan verkligen rekommendera Wall- E! Låt dig inte skrämmas av den intetsägande trailern, den visar inte ens bråkdelen av vad filmen egentligen handlar om. Wall- E väcker reaktioner som jag inte trodde att en städande plåtmaskin kunde göra. Den är värd varenda glob/geting/stjärna/solar/stolar som den kan få!

Kommentarer
Postat av: Jane

Du kan åtminstone glädja dig åt att du HAR linser när du som bäst behöver dem.. :P Jag fnulade bort mina brillor på Lidingö i söndags och oturligt nog (fördömda Murphy!!) hade jag dessutom slut på linser. Så här sitter jag nu helt utan och känner mig totalt bortkommen. :( Jobbigt för huvudet och ögonen att behöva kisa en hel dag.

Postat av: ruth

Jag är supertacksam! (speciellt när jag sätter dem i rätt ögon) Hur allsindar bar du dig åt för att tappa bort glasögonen? Hoppas du fixar linser snart, det är ju inte alls spännande och vandra omkring med nätt och jämt ledsyn.

2008-09-30 @ 14:47:04
Postat av: Elin

Haha, jag har ju lyckats gå runt med bara EN lins en hel dag... det är också lyckat :)

2008-09-30 @ 19:19:56
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: sofy

ha, ha, ha... In i dimman har fått en ny innerbörd! Skojigt inlägg bruden. Förresten. Ni var det alldeles för länge sen igen. Uppsala, ligger inte det lite för långt bort, EGENTLIGEN!?

2008-09-30 @ 21:40:36
URL: http://www.fialuttalej.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback