studsande bollar

Jag var iväg från jobbet igår. Min pilatesboll hade jag i vanlig ordning lämnat under skrivbordet. Hörde nyss att kollegorna inte lät den ligga ensam och övergiven. Att någon mer än jag upptäcker dess fördelar är ju kalasbra. Bara de nu använde den "rätt", eller hur man uttrycker sig. Förhoppningsvis blev det inte bara studs nedför trappan till bottenvåningen. Inte heller fotboll eller kast med stort blåbär. Önskvärt vore om någon fick till ett par crunches eller varför inte armhävningar? Har visat några nyfikna ett par effektiva övningar. De log, petade med stor skepticism på bollen och undrade förmodligen vad det är för kuf som börjat på tidningen. (men jag kämpar på i den goda hälsans tecken!

På tal om hälsa. Det har bara dykt upp fler och fler utslag och nässelfläckar på mig. Kliar nåt vansinnigt och jag vet inte vad jag ska göra. Har tagit kortisontabletter, smort med salva och har inte tagit en klunk av MethoDrain sedan igår. Borde inte örterna vara ur systemet vid det här laget? Blir det inte bättre tills i morgon får jag förmodligen gå till högre instans. Bör jag kanske tipsa nån av kvällstidningarna att jag blev sjuk av detoxen? Haha, det vore nåt. (kan se det framför mig; jag ser oerhört ledsen ut på den stora bilden. Ingressen är kraftfull och brödtexten beskriver uttrycksfullt mitt lidande i form av våldsamt kliande. (Hmmm, kan man månne skrapa ihop en hacka på det här.) (Får ta reda på det)


Nu tar jag en kopp grönt the och föreställer mig att det är kaffe. Schkål.


Kommentarer
Postat av: Faster Barbro

Du behöver antihistaminpreparat i stället för cortison.

2008-09-06 @ 09:18:56
Postat av: Erika

Tjenis!

Jag skulle rekommendera dig att uppsöka någon slags läkare. Allergiska utslag och nässelutslag brukar sällan ge med sig så fort tyvärr och ju mer man ger sig på egenvård, ju längre blir processen. (talar av egen erfarenhet då eksem och nässelutslag varit en del av min vardag sen barnsben). Vad är det för kortisontabletter du fått tag i? För hos läkaren kan du få en kortisonkur som tar bort utslagen nästintill omgående.



Hoppas du blir kvitt skräpet som invaderat huden!

Postat av: ruth

faster barbro: Oj, läser du min blogg? vad roligt!! Jag har tagit några bra tabletter som ska göra susen.



ERika: jag pratade med en kompis som är läkare idag. Han ska fixa värsta bästa salvan till mig! Jag har tagit betapred, har alltid funkat innan (iaf till astmaproblem)

2008-09-07 @ 20:11:06
Postat av: Karin

Tycker du inte att det vore bättre att referera och länka t.ex. till Läkemedelsverket eller Vårdguiden Stockholms läns landsting har, istället för FASS?



Trots allt får aktuellt läkemedelsföretag skriva informationen helt fritt där (undantaget bipackssedeln). Det är ofta som man hittar tveksamheter och FASS tycker jag närmast ska ses som ett sätt av LIF och deras medlemmar att kringgå lagstiftningen om information till läkare respektive läkemedelsreklam.



2008-09-08 @ 03:22:07
Postat av: ruth

karin: Nej, eftersom det här handlade om ett specifikt läkemedel och inte ett sjukdomstillstånd.

2008-09-08 @ 13:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback