en hel del fast egentligen inte alls

Det har varit en märklig helg. Om man ser till produktivitet har jag inte fått till så fasligt mycket. Några timmar i gymmet, lite jobb, hopsvängande av ett par matlådor, en lite längre baksession bland dinkelmjöl och linfrön. Nope, jag har tillbringat en hel del tid horisontalt läge i soffan. Ah, jag älskar min soffa! I januari var jag på ett smyckeparty hos en kär vän. Hon och hennes man är sjukligt intresserade av inredning. Första gången jag besökte dem blev jag hänförd av alla smarta och snygga detaljer. Mest föll jag för den helt fantastiska soffan. På smyckevisningen sa hon förbigående att de just köpt en ny. Jag frågade mellan halsband och örhängen vad deras gamla skulle ta vägen. "Blocket", svarade hon, såg min suktande blick och berättade att jag hade första tjing. Gick hem och funderade. Vägde fördelar (stor, snygg, kvalitet) mot nackdelar (hur sjutton får jag råd och ännu mera sjutton; hur får jag hem den) Vad jag än kom fram till insåg jag det omöjliga att stå emot. Jag drömde om soffan och tänkte på den hela tiden. Såg det som ett tecken och köpte den!

Oh, kom visst på ett sidospår. Det har som sagt varit en märklig helg full av tankar och funderingar. Många har rört en av mina absolut bästa vänner som går igenom en mardrömslik tid just nu. (ni som brukar be får gärna sända upp en tanke) Det och en trötthet utan dess like, har gjort att jag knappast har partat mig sönder och samman. Inte mig emot, de senaste helgerna har haft action nog i sig. Kort och gott; helgen har fyllt sitt syfte i återhämtning. Har försökt att sova så länge det går, gjort två effektiva pass i gymmet (testade nya Stadshagen idag. Wow, vilket ställe!) och en lagom lång och lagom snabb joggingtur imorse. Dessutom var jag i kyrkan på första gången på väldigt länge. Det har varit andra saken som har kommit i vägen. Det kändes väldigt gott att komma tillbaka och träffa alla sköna människor igen.
Nu är det dags att göra ordning allt för imorgon. Har insett att bästa sättet att bota min ickeexisterande träningsmotivation är att boka in ett par träningsdejter. Veckan är närmast full med inspirerade träffar, ser fram emot varenda en! Sleep tight my darlins´.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback