världpremiär

En regnig måndagskväll har inte riktigt förutsättningarna på sin sida för att bli rejält lyckad. Men slänger man in några störtsköna tjejer och en världspremiär i leken, blir situationen en helt annan.
Strax innan fem i går kväll mötte jag upp
Terese, Sofy och Jane inne i stan. Med en otroligt glamorös buss (alla limmosar var bokade... Hrmmm.) åkte vi till Filminstitutet där Twilight skulle visas. Efter en stund dök Mela upp och kvintetten var fulltalig. Efter att någon upplyst om det enda som skulle serveras var läsk och godis, hamnade filmen i skymundan. Jag och de andra pinglorna var vansinnigt hungriga! Jag kom direkt från gymmet och de andra skakade av sig jobbet. En ostmacka kändes bättre än att lassa in en påse godis... En halv evighet i kö, bortlämnande av mobiltelefoner (Den här filmen har inte ens visats i USA, detta är VÄRLDSPREMIÄR. Inte ens hemliga agenter skulle ens få chansen att tänka tanken att fota eller filma någon sekvens.)kom vi in i salongen. Stämningen var på topp och förväntansfulla surrningar ekade.  Och jag blev helt- totally- förälskad! Historien hintas, skruvas och växer tills allt tvärvänder och hamnar någonstans där man absolut inte hade väntat sig. Se så, pallra nu iväg och se Twilight på fredag!

Nope, så här blir inga artiklar skrivna. Jag skriver om helgens eskapader lite senare i dag, missa inte det!


Kommentarer
Postat av: Mela

Åh. Den var bara så fantastisk... Jag är på kapitel sju i boken nu. Grym!

2008-11-18 @ 13:19:58
Postat av: ruth

oj, redan! Jag har börjat på en av de andra böckerna för att dra ut på känslan så mycket som möjligt. Nästan så man sticker iväg och ser om filmen på fredag!

2008-11-18 @ 15:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback