kvällens träning

Oki doke, eftersom jag har tränat ikväll och eftersom Suunto var med, kommer en kort passbeskrivning. Jag vet att några av er inte är det minsta intresserade av det här, men då är det bara att scrolla vidare... ;)

Tid: 22.08.2 min
Aktivitet: Löpning på löpband
Träningseffekt: 3.5
Medelpuls: 171
Maxpuls: 185
Energiförbrukning: 259 kcal
Sträcka 5.4 km

Tid: 71.47.23
Aktivitet: Styrketräning med PT
Träningseffekt: 3.1
Medelpuls: 134
maxpuls: 179
Energiförbrukning; 358

Total tid: 93.55.25 min
Total energiförbrukning: 617 kcal

(Benböj, raka marklyft, ryggdrag, bicepscurl, armhävningar på bosuboll, crunches på bosuboll, dips, axlar)
Tja, inte så illa pinkat av en trähäst! Jag är ganska nöjd med dagens träning. Löpningen kändes bra och det gjorde även styrketräningen. För första gången på mycket länge kände jag mig nästan stark! Det märks att jag tog det lugnare förra veckan, gav mer kraft till denna! Lite mindre träning kanske ska bli ledordet ett par veckor framåt.

Kommentarer
Postat av: Marie

Du är utmanad i min blogg =)

Postat av: Jane

Med tanke på din träning igår är jag glad att du inte fick följa med mig... ;)



Jag är glad att du börjar göra följande insikt: Att träna bara för tränandets skull ger dig endast tillfredsställelsen att "ha tränat" - inget annat. Att träna EFFEKTIVT när du väl tränar och vila EFFEKTIVT när du vilar och se till att kroppen får återhämta sig ordentligt är det du behöver. Med att vila effektivt menar jag att skippa de där meningslösa "träna-bara-för-att-träningarna" som ändå bara tar energi och stressar kroppen, utan att verkligen GE dig något (förutom minus på kalorikontot som stressar kroppen ännu mer).



Ja, du vet.. Hårda ord och jag ligger hela tiden på gränsen för att lägga mig i för mycket. Men jag tycker ju så mycket om dig och bryr mig om dig!! Kram!!

2008-11-20 @ 09:52:06
URL: http://www.felicitasblog.com
Postat av: ruth

marie: Ah, skoj! =)

2008-11-20 @ 10:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback