Quantum of solace.

Smått märklig titel på den nya James Bondfilmen. Men jag är inte den som klagar, huvudsaken var att få spana in den hetaste Bond ever… Haha, så hade jag kanske resonerat för några år sedan. Vi var ett gott gäng som traskade in på Heron City för att beskåda det nya underverket. Magen skulle få sitt innan och vi gick in till en restaurang. Där dissade en av grabbarna oss så grovt; ”Hallå, folk bokar faktiskt bord här innan man kommer. Fredag, du vet och folk gillar oss”. Hopp. 16 klackar vände på sig och gick vidare. Nåväl, vi hittade tillslut både mat och sittplatser. Även biosalongen med sina femhundra sittplatser.

Efter reklamen kom en hel rad med kostymklädda killar in. De överraskade alla  med att använda biobiljetterna som lotter. Priset var en ack så åtråvärd t-shirt. Ena numret efter det andra ropades upp- sen kom min rad och min plats! Precis när jag skulle resa mig upp och skutta ner stack en kille från samma rad iväg. Han tog MIN t-shirt! Snorunge! Spelar roll att den förmodligen var i XXL och totalt oformlig. Det var min… Och det går inte att skrika inför flera hundra människor och en skitunge luras. Blev upprörd in i mitt innersta ;)
Oki, åter till filmen. Jag blev ganska besviken. Tunn story, många gånger omotiverad action (även om parkour- trixen var häftiga) och ibland bara totalt osammanhängande.

Efteråt trotsade vi både isgata och snålblåst, åkte hem till en av tjejerna och drack kaffe. Hon rotade fram ett brädspel från 1992 som roade oss en lång stund. Det var verkligen längesedan jag sysslade med sånt. Insåg att jag borde göra det betydligt oftare! Kort; mer Daniel Craig, brädspel och trevliga människor åt folket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback