ouch, det gör ju ont

Vid dagens slut eller när jag är trött känns det som om jag lekt mullvad i sanden. Det skaver och ögonen är hur torra som helst. Min optiker tyckte därför att jag skulle prova ett nytt linsmärke. Absolut, svarade jag och fick ett par i silikon. Första reaktionen; galet vad tjocka de är! Andra reaktionen; superenkla att sätta in.
 Runt två minuter efter jag hade petat in dem i morse kändes det lite konstigt i vänster öga. Ryckte på axlarna och tänkte det berodde på att jag inte var van vid tjockleken. Men det fortsatte kännas obehagligt och vid fikat gjorde det riktigt ont. Blinkade några gånger och hoppades att det skulle gå om. Jobbade på ett par timmar till. Men vid lunchen var det outhärdligt. Ögat rann och det gjorde rejält ont, anade att det var mer än vanligt skav. En av redigerarna föreslog att jag skulle åka hem och fortsätta jobba hemma. jag nickade med och nämnde idén för redaktionschefen. Hon höll med och jag slank ner för att avsluta ett par grejer. När jag tog ur linsen såg jag att det fattades en stor bit! Var helt konstigt att ta mig fram med bara en lins. Snubblade på trottoarkanter och stötte emot både ditt och datt. Haha, måste ha sett helt drängafull ut! Men det värsta är att den nya linsen inte kommer förrän på torsdag! Det är ju en hel vecka till dess. Och jag som inte har några andra linser. Kort innebär det att jag få ha glasögon i en hel vecka…
Suck.
Jag gillar dem inte för fem öre. Har bara på dem när jag absolut måste. Nu är jag tvungen att visa mig i dem offentligt under sex hela dagar. Nej, det är inget alternativ att inte ha dem. Jag ser som en bäver och lär få nackspärr om jag sitter med näsan två decimeter från skärmen. So help me God.

Äh, over till trevligare saker! Om en kvart åker jag till världens bästa syster! Hon har lovat att bjuda på scones med keso och kalkon. Ah, hon vet precis vad hon ska få en ruth glad! Jag hoppas dessutom att vi kommer att spela något spel. Jag älskar brädspel och kan hålla på praktiskt taget hur länge som helst! Nepp, nu måste jag göra mig i ordning. Vi hörs och syns imorgon igen!
Lots of love

Kommentarer
Postat av: Elin

Du är snygg i glasögon också :) Men förstår känslan, man vänjer sig fort vid linser :)

Postat av: Mela

Åh, det där hände mig i London. Och jag skulle vara där en vecka. Kul - jag såg halva London... :) Att lasra mina ögon var verkligen ett av mina bättre beslut!

2008-11-08 @ 11:14:31
Postat av: ruth

elin: linser är kalas!



Mela; Aj då, lite värre än att bara stappla hem från uppsala! Har funderat på laser ocb söker sponsring lite här och var.

2008-11-10 @ 10:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback