hemmakväll

Fick ett mess från PTn i fredags. Orden löd: ”Mys o tric n´treata i helgen!” Vem är jag att sätta emot det? Tillät mig sova riktigt länge i går, fixade lite hemma och åkte in till stan. Där väntade Sofy och ett härligt 14 km långpass i solen. Det mesta var kanon; solen, sällskapet och sträckan. Hade kunnat fortsätta i all evighet när vi sprängde den sista kilometern! Glad i hågen slank jag iväg till Sats för att duscha och fixa till mig. Nästan exakt en halvtimma efter dippade jag rejält. Ögonen blev allt tyngre, fötterna släpade och rörelserna var långsamma.

Tog mig till hemmets ljuva vrå och åt lite innan jag kollade igenom en artikel inför nästa vecka. Stängde ner datorn och förberedde mig inför en kväll i lugnets tecken. Satt i soffan ungefär två minuter innan jag tröttnade på det. Vad trist det är att inte göra något speciellt! Det var bara tjafs på tv. Vem tycker egentligen att Dansbandskampen och Stjärnor på is är god underhållning? Började bläddra i en bok men fann inte ro att sitta kvar. Beslutade mig för att knåda ihop en bröddeg. Receptet är superenkelt! Bara att röra ut jästen i varmt vatten, mixa brödsorterna, degen i en form och in i kall ung. Men tror att jag gjorde nåt fel, brödet jäste pyttelite och blev stenhårt. Skulle ha kunnat klubba ihjäl en sälunge med den! Timmarna segade på och tillslut slog klockan sovdags.

Scrollade in väckningstiden på Philips Wake up light och beundrade den ett tag. Åh, jag gillar den! Ljuset börjar en halvtimma innan det är dags att vakna. Undan för undan intensifieras ljuset och när det är dags att slå upp ögonen sätter ett ljud igång. Man kan välja mellan afrikanska trummar, fågelsång, vindspel eller valfri radiokanal. Första morgonen vaknade jag tre minuter efter lampan tänts. Jag skruvade ner ljusstyrkan och sedan dess har jag inte vaknat förrän rummet badar i ljus. Att vakna till en soluppgång när man går upp i ottan, det är lyx!








Kommentarer
Postat av: Mela

Åh. Jag vill också ha!

2008-11-03 @ 09:01:53
Postat av: Elin

Haha, heja scotts ;) eller ngt... var allt roligare att prata med dig :P

Postat av: Wiqard

Vi borde utveckla den där lampan ett steg till. Vore det inte ännu lättare att komma upp ur bingen om den även började sprida en doft av nymalet nybryggt kaffe. Eller kanske nybakta scones.

2008-11-04 @ 12:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback