livräddaruppdrag

För en stund sedan ställde jag ytterligare en mugg i skåpet.  Undertill står det "blodgivare ger med hjärtat". Jopps, ni är helt inne på rätt spår. Begav mig till Fridhemsplan och Kungstappen för att lämna blod tidigare i dag. Jag har dragit på det ett litet tag, vet om att jag blir supertrött ungefär en vecka efteråt. Inte så konstigt eftersom de röda blodkropparna sjunker och då kan inte syret transporteras lika effektivt. Dessutom får man en rejäl vätskebrist som heter duga. (woho, bara att bälja i mig Pepsi Max!)
Satte mig och funderade vilken dag som passade bäst för tappning. Kom fram till att  lördagar låg bra i tiden om jag vill hänga med under konditionspassen senare i veckan. Söndagar innebär en kortare joggingrunda. (Den behöver inte gå supersnabbt, bara lagom.) På måndagar är det styrka för hela slanten och flåset ska inte sättas på prov förrän tisdag morgon. Då bör jag verkligen vara fit for fight igen!

När jag ändå har er uppmärksamhet; ge blod! Det gör inte ett dugg ont, går jättefort  och räddar liv. Jag räknar själv kallt med att få blod om jag skulle behöva det. Därför känns det naturligt för mig att ge. En ganska simpel ekvation. Och att jag dessutom får fika och en snygg mugg varje gång jag är där gör det inte mindre attraktivt. (Så kom igen nu allihopa! Kan du ge blod så gör det)

Nu ska jag göra mig i ordning för kvällens stora äventyr. Har dragit på mig jeansen med extra mycket spejs i midjan. Här ska det moffas våfflor- med bägge händerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback