klart att det måste vara bäst!

Jag går ständigt runt med kamera och block i väskan. Men just nu är det inte alls för den vanliga jakten på nyheter eller suktan efter pensionsbilden. (Ja, den som man bara ramlar på, snäpper av och säljer för oerhörda summor till mindre samvetsgranna nyhetsbyråer. Kuriosa; bilden på Anna Lindh när hon just ska fösas in i ambulansen, gick för häpnadsväckande 250 000 pix)

Nope. Just nu är min tankeverksamhet uppkopplad till systers bröllopshäfte. Slår vad om att du suckar och himlar med ögonen, tror att jag är hur konstigt funtad som helst.  Men syster är den enda tvillingen jag har, bland det viktigaste i världen är att hon (och blivande svåger) blir nöjda med produkten. Jag spanar här och där för inspiration. Kollar ingående på diverse planscher, tidningsomslag och formuleringar. Spanar in värsta bästa typsnitten och letar djupt i minnesbanken efter saker som bara måste tas med. Det ska inte bara vara hejdlöst roligt om dagens hjältar, det ska även vara så finurligt skrivet att varenda kotte förstår just vad som är så skoj.
Just nu har jag material som räcker till ungefär 84 sidor i A4-format. Desvärre tror jag inte att brudparet går med på det, budgeten räcker nog inte riktigt till ... Snålt anser jag personligen! Här lägger jag ner nästan all min tid (nåja...) och kreativitet till något som borde bli nominerad till "The bröllopshäfte of the year" .

Förstår de inte att tidskriften är något som de kommer spara i evigheters evighet.? Det är till för att i största möjliga andakt visas för barn och barnbarn (tvätta händerna noga innan!) och de kommer att minns den lyckligaste dagen i livet. Nästan så jag tvingar dem att rama in konsverket. Blir alldeles tårögd bara jag tänker på det. Klart att häftet måste ska hålla högsta standard! Fyrfärg, halvblankt, tjockt papper. (Ahhh... ser det framför mig!) Så påstår syster att jag har alldeles för höga ambitioner. Tsss... säger som Baloo: "Störtlöjligt!"
Dags att spåna ytterligare. Yeaaaaahhhhh.

'''''''''''
Verkar inlägget spretigt? Jag kastar in en mening här, tvättar texter för jobbet, skriver ett litet stycke till. Raderar första meningen och ändrar ett ord i det andra. Hoppar in in bildredigeringen och klurar på en ingress. Byter fönster till bloggen igen och försöker komma på vad det i hela friden var jag skulle skriva. Allt detta medan jag sjunger med i låtarna på radion... Kan tilläggas att jag sitter med hörlurar, måste låta helt underbart!

Kommentarer
Postat av: Elin

8000kr skulle du få att arbeta med va? ;)

Postat av: ruth

elin: haha.. jaaa, minst! :D

2008-03-14 @ 10:14:01
URL: http://ruth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback