itunes förvandlar mig från dr Jekyl till mr Hyde

Det var med nästan en spänd förväntan jag kastade mig ut tidigare idag och hörlurarna camenterade i öronen. Hade efter många mindre smickrande ord och frustningar lyckats fylla min Ipod med inspirerande musik; Amy Winehouse, Daughtry, Linda Bengtzing, Alicia Keys, Lykke Li, Maia Hirasawa... (Inte undra på att jag skuttar vägen fram!)

Den senaste tiden har jag varit sjukt trött på de gamla låtarna. När jag resonerade "orka" för att ladda batteriet insåg jag att något var tvunget att göras. Andra noterar förmodligen någonstans hur man bär sig åt för att trycka in musiken i Ipoden. (Det är himla knepigt! Att markera-dra-klart verkar inte alls tilltala Itunes) Jag tror att jag från gång till annan ska komma ihåg hur man gör och knackar mig själv lite lätt i tinningen för att få in det. Åh, pucko-ruth på turné!

Resultatet är därför att jag inför varje ny påladdning blir helt konfunderad. (Jag blir dessutom personlighetsförändrad! Från en vän och fredlig varelse (hmm.... nästan.) till en reptiltänkande surknatte) Fånstirrar på skärmen, klickar på måfå, råkar radera låtlistan, laddar in den på nytt, kopierar den, skapar en ny lista om det var fel på den första, drar ur USBn i ren frustration och kopplar in den igen. , på något konstigt vänster ploppar rätt ikon upp! Finular en stund och efter ytterligare klick, dragningar och muttrande börjar musiken klättra in i Ipoden.
Oh yeah.
(Nu ska jag bara komma på hur man får in de alla lovade 1000 låtarna. Hittills vill den rosa bedårande saken bara halvfyllas, trots att låtlistan har massvis med bra melodier kvar.)

Hoppas ni haft en bra och framför allt god lunch! Nu kastar vi oss in med lust och kraft och och inte så lite mod mot eftermiddagen.

Kommentarer
Postat av: ms

Skum musiksmak du har :) Bengtzing bland allt det andra va en rolig kombo

2008-03-26 @ 22:21:09
Postat av: ruth

ms: Skum musiksmak, tycker du det? Mja, kanske det! Gillar det allra mesta å har en salig mix på låtarna. Blir lite mer spännande att lyssna då!

Postat av: Jane

Åh, ny fräsig layout?! Tjusigt! :)

2008-03-27 @ 09:32:02
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: Lena

Hahha låter som en helt vanlig dag med ipoden. Ja du dessa små varelser lever sina egna liv.
Det är bra med variation i ipoden....;-)

2008-03-27 @ 13:21:14
Postat av: ruth

jane: åhåh, man tackar :) Jag expimenterar lite för att se vad som händer!

lena: oh, ja! det verkar som om de har egna viljor. kanske sorterar min ipod ut de låtar den inte gillar!

2008-03-27 @ 14:39:31
URL: http://ruth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback