endast Sverige svenska krusbär har

Det var bara lite kvar att röja undan tills mina gäster skulle dyka upp. Det var gott om tid, klockan var bara kvart i sex och de skulle inte komma förrän mellan halv sju och sju. Tre minuter senare ringer det på dörren. Jag är klädd i linne och rosa pyamasbyxor... Haha, vad gör man? Man har inte speciellt lång tid på sig att fixa håret, dra fram nåt annat eller piffa tills sig. Jag öppnade helt enkelt dörren. "Men ruth, vad har du på dig?" utbrast Cissi. Jag kollade under (den ofixade luggen) och mumlade att de var väldigt mycket tidiga. På min barska order försvann hela gänget in i köket medan jag svidade om på tre röda. Valet föll på ett knallrosa linne och min Bondelid- kjol (den som jag var på jakt efter i mer än tre månader och som tillslut uppenbarade sig.) (Helt nonchalant) (I Göteborg av allla ställen) Grillen tändes, tillbehören fixades och stämningen steg som en falk under skrovmålsjakt. Det är något speciellt med midsommar. Hade nästan glömt det, detta är den första som jag tillbringar på svensk mark sedan Sverige senast spelade VM-final i fotboll. Vi stannade uppe tills långt efter ordinarie läggdags och hade riktigt nice.

Det kändes helt ok att stiga upp till en ny dag morgonen efter. Trots kriminellt för lite sömn. Färden gick ut i skärgården med en klassisk turistbåt. Vi kollade i (apdyra) hantverksbutiker, kollade på (ännu dyrare) delikatesser och vandrade runt (helt gratis) på öns farleder. När det mullrade ilsket i fjärran och regnet smattrade på både oss och vattenytan, bestämdes enhälligt att kaffe inte skulle sitta fel. Temperaturen sjunker ungefär fyrtiofem grader från när solen strålar tills vatten strilar... Därför kändes et fleece-filt nästan som gudasänd! Ytterligare regnoväder, kyliga vindar och annat i den stilen åkte vi tillbaka till stan och civilisationen. Plötsligt kändes inte Gröna Lund längre som en strålande idé. Det gjorde thaimat och bio oändigt mycket mer. Sagt och gjort; grabbsen totalvägrade (hotade med diverse smärtfyllda attiraljer) Sex and the city. Vi skrattade gott åt Jiddra inte med Zohan istället.
Helt slut och trött efter äventyr slockande jag hemmavid.

Det blev en riktigt bra midsommar. Även om den inte firades på något ställe där vädret är mer tillförlitligt. Men det är väl som man säger; endast Sverige svenska krusbär har.



Kommentarer
Postat av: Cicci

en fulare jag har sällan skådats ;-)men en sötare du är nog knappast möjligt. puss och kram

2008-06-24 @ 22:04:39
Postat av: ruth

näää, du är ju världens bästa cissi!!! kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback