det känns som en saga

Jag lever, det är sant! Den senaste veckan har varit totalt genomgalen... Tänkte visa några bilder från en av de märkligaste dagarna jag varit med om. Håll till godo! Det känns fortfarande som om jag varit på maskerad. Klänningen, skorna och naglarna. Allt som var planerat in i minsta detalj, ändå känns allt som det har varit på låtsas. Inte kan väl min syster ha gått och gift sig!

På fredagskvällen tog Vi, syster och jag, in på det närmaste hotellilkanade som fanns på vår del av ön; bed and breakfast. Vi gjorde ansiktsbehandling, silkeshänder och kroppspeeling. Tjattrade halva natten tills vi slocknade som två klubbade sälar. Morgonen efter kickade vi igång med en riktigt onyttig frukost. (man hinner inte gå upp något på ett par timmar) Blivande svågern och nuvarande bror hämtade oss och körde iväg till Kalmar och frisören. Håret lockades, sprayades, nålades och pärlades. Jag sminkade syster och har väl aldrig lagt ner så mycket jobb på en mejk... (frisören stod bredvid och förde anteckningar, där ser man vad en Mary Kay-karriär kan göra!)

Efter åtskilliga turer fram och tillbaka
hamnade jag och familjen i rätt kyrka. Bror den Äldre hade glömt Bibeln och vi letade runt halva ön (nåja, halva kyrkan...) för att hitta en med bra översättning. Syster och blivande svåger dök upp några minuter sena från fotograferingen. Jag bättrade på make upen, trettiogradig värme gör sitt, tog lilla A i handen och musiken började. Vi gick sakta, sakta längs mittgången. Jag vinglade på skyhöga klackar, log och räknade stegen. (Hallå där vingelmaja, viskade Bror den Äldre när jag gick förbi honom) Vacker sång, fina ord, en bedårande strålande syster och JA på rätt ställen gjorde att jag nästan började gråta.
Festen var fantastisk, maten likaså. Pappas tal rörande, mitt gick utmärkt och värdparen underbara. Tror knappast något kunde bli bättre. Nu ska jag bara få min arma hjärna begripa att det inte är maskerad jag varit på, utan min systers bröllop

Kommentarer
Postat av: ingela

var det alltså din tvillingssyster som gifte sig? Vad vacker du är!!! Vilka är de stiliga pojkarna bredvid dig då;)

Postat av: JoHo

Åh, vilka vackra bilder! Och vilken underbar dag det verkar ha varit!!! Du var otroligt snygg :)

2008-06-08 @ 20:57:12
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: Sofy

FINfinfint! Vilka härlig abilder och kul att läsa att allt gick så bra!



Kram

2008-06-09 @ 08:48:03
URL: http://www.fialuttalej.blogspot.com
Postat av: ruth

ingela: ja, det var min tvillingsyster :D Tack för komplimangen, jag kände mig riktigt fin! De stiliga pojkarna är mina underbara bröder.



Joho: TACK! Det blev en fantastisk dag!



Sofy: Jag är otroligt lättad över att allt gick som det skulle...

2008-06-09 @ 09:56:28
URL: http://ruth.blogg.se/
Postat av: Jane

Jag försökte kommentera igår, men det ville sig inte! :P



Hur som helst SUPERFINA bilder och det verkar ha varit fantastiskt! Åh, så kul!! Och vad fina ni var!!! :D

2008-06-09 @ 11:12:18
URL: http://felicitastraining.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback