det blir en dag på stranden

I väntan på den perfekta vinden åker vi ner till stranden. Antagligen blir det ingen surfing men väl sol och bad. Och det är inte illa det. Nu när jag tänker efter är det första gången i år som jag är på en svensk strand. Vet inte riktigt varför det inte har blivit av innan. Förmodligen på en brist av bra väder och tillgängliga badplatser. Att inleda sommarens badkarriär på Tylösand känns helt perfekt!

Igår kväll kom några kompisar till bror den äldre över. Mitt i filmen slängde de över förslaget att spela tennis.Tja, varför inte? Vi gick iväg och letade efter en tennisbana. Det visade sig vara svårare än väntat, varenda plan var upptagen! Inte förrän vi nästan hamnade i Andersberg hittade vi en ledig. Efter en stund tröttnade både jag och bror den yngre. Jag var chockartat sämre än jag mindes det... Pinsamt eftersom jag är en vinnarskalle och inte alls gillar att vara sämst. Istället drog vi iväg på en lugn joggingrunda. Efter tjugo minuter passerade vi en fotbollsplan. Aha, perfekt för intervaller! Vi tokrusade tvärs över planen, cirka fyrtio sekunder, och joggade tillbaka. Bror gjorde chins i fotbollsmålet medan jag roade mig med armhävningar och situps. Upprepade det hela tio gånger, vilade några minuter och samma sak igen. Det satt en äldre man på en bänk en lite bit därifrån. Han skrockade och hejjade på mellan varven. Haha, alltid trevligt med support! Väntade tills andningen blev mindre panikartad innan vi joggade hem igen. Bror pikade mig för mitt dåliga lokalsinne. Han påstod (helt felaktigt) att om han rusade ifrån mig skulle jag aldrig hitta hem igen. Hrpmf... För det första väger han sistådär tjugo kilo mer och jag är en rackans så bättre sprinter. (dessutom hade han lindriga problem med andningen) Sedan visste jag nästan på ett ungefär vart vi befann oss. Jag menar, det är inte så enkelt när man springer på sidovägar och tar genvägar!
Nä, nu lockar solen och sanden.
Ha en underbar dag!

Kommentarer
Postat av: Jane

Haha! Du är så underbar gumman!!! :D

KRAM!

Postat av: Malin

:-) kan ju inte annat än att hålla med jane här uppe. och vad våtdräkten beträffar så vet du väl att allt klär en skönhet ;)

Kramar!!

2008-07-26 @ 00:22:31
Postat av: ruth

jane å malin: ni är bara för söta, bägge två!!

2008-07-29 @ 21:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback