Rulla liten bulla, baka liten kaka...

... och skjuts med den in i ugnen! Nu är det nästan klart! Systar naturligtvis på bakningen jag fasat för inför flera veckor. Nog att jag innerst inne gillar att leka husmor med slevar, bunkar och vispar i högsta hugg. Bara det att det tar en sådan rackans lång tid i anspråk! Det ska smörjas, knådas, röras och smetas i det oändliga. Mjöl ska blandas med bakpulver som i sin tur ska mixas ut i bikarbonat innan det ens får komma i tredje gradens kontakt med äggen. Det ligger ju en hel vetenskap bakom varje moment! Jag böjer mig i ödmjuk beundran inför er som frivilligt underkastar er bakandets stränga lagar. Nåja. Hittills har resultatet blivit perfekt! Jag hoppas det, åtminstone! Kakorna ser jättefina ut när jag beundrar dem på någon decimeters avstånd.

Vill du provsmaka min och syster ysters bakkonster? Då är det bara att pallra sig hit i kväll klockan 18.00 på fölsedagsfika!
Nä, nu ska jag till gymmet för någon timmas skön morgonträning. Vi ses i kväll!

Kommentarer
Postat av: Fia

Grattis på födelsedan!!! =) Önskar att ja kunde va med å äta kaka å fira er! Kram!

Postat av: ruth

åh, taaaack! Det blev verkligen en kanonkväll! Men då är såklart välkommen när som till oss! kram tillbax

2008-01-25 @ 14:44:08
URL: http://ruth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback