Nytt träningsupplägg

Träningsveckan har gått bra! Inte lika hysteriska som de innan jul, det gäller att starta lugnt. Men har nog bestämt för att det inte är nödvändigt med tio pass i veckan. Det sliter onödigt mycket på kroppen när den aldrig får vila ordentligt. Kort sagt;  resultaten uteblir.

Så här kommer det se ut i fortsättningen:
Måndag: Stryketräning 60 min.
Tisdag: Cykel 45 min + aerobics 45 min
Onsdag: Morgonjogg 45- 60 min + Sats Core Puls 55 min. (varannan vecka)
Torsdag: Styrketräning med PT 60 min.
Fredag: Morgonjogg 45- 60 min+ Cykel 55 min.
Lördag: Combat 60 min
Söndag: Morgonjogg 45 min (dvs vila)

Jag har nästan helt skippat morgonpromenaderna eftersom de knappt ger något längre. (förutom konstant sömnbrist). Någon gång i veckan kommer det att bli, men inte slaviskt varje dag. Har även lagt mer fokus på styrketräning och träning med pulstoppar. Har lagt ner body pumpen, den är inte rolig längre. Däremot har jag tagit upp min gamla aerobics-karriär (hrrmmm) som jag nog inte kört ordentligt sedan gymnasiet. Spännande att se om stegen någonsin fastnar! Tre dar i veckan blir det löpning. Älskar att känna riktig mark under fötterna istället för löpbandet. Visserligen är det nice med Simpsons, OC, Scrubs och andra underbara serier under tiden man springer. Men det kan liksom inte mätas med vind, backar och grus. Combat är en mix av olika kampsporter och boxning. Ni som vet om min bakgrund känner till bältet i både karate och Tae kwondo. För att inte tappa motivationen kommer jag byta ut pass med jämna mellanrum. Varför inte dans, box (tradigt att jag inte har någon träningspolare, man är ju två på boxen) eller PT-cirkel?

Som sagt:
Träning i lagom doser, näringsriktig mat och vila är nyckeln till att nå sina resultat.
Kör hårt!


Kommentarer
Postat av: Malin

Men herregud vad du tränar! Hinner du med nåt annat i veckorna än träning? Vad tränar du inför? Enligt mina erfarenheter behöver kroppen återhämtning för att man ska se några resultat. Du kallar morgonjogg 45 minuter för vila, men för ditt eget bästa tror jag du skulle må bra av en ren vilodag. Lycka till!

2008-01-12 @ 11:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback