Farväl till skolan

Examensmiddag för Cissi fredags kväll! (grattis, tjejen!) Tänka sig, hon har gått och blivit stor nu... Eller ja, ja ni vet hur jag menar. Eller hur? Ingen mer skola, inga fler uppsatser. Farväl till alla föreläsningar. Nu ska hon jobba på en öron-näsa-hals-mottagning. Om ett par månader kommer det således vara totalt onödigt att ringa vårdguiden eller besöka sin egen vårdcentral. Då kan Cissi precis allt!

Hela stora gänget på åtta personer begav oss till en medeltidsrestaurang i gamla stan. Mysigt med stenvalv och levande ljus som enda belysning. Vi satt på träbänkar och åt med sked och stor kniv. Som Johan sa: "Det ser ut som en mördarkniv från Hollywood"
Uppmuntrade av servitören beställde vi in en kanna med mjöd. Sex liter på sju personer blir ganska mycket per skalle. Det märktes om inte annat när jag reste mig upp efter någon timma. Speciellt när siffran framför procenten visade på 8. Jag är dricker inte jätteofta och vinglade lite lätt... Men en rolig middag, det blev det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback