Allra helst i går

Jag måste ha en vattenkokare! Det skulle ha inträffat allra helst i går. Visserligen kan man på stenåldersvis koka i en kastrull. Men hur roligt är det egentligen (och hur sakta går det inte på en skala mellan superfort och sengångarsakta)  När jag ändå är på jakt borde jag köpa en mixer samtidigt. Har hört att de ska vara till våldsam image136nytta för nästan allt man kan tänka sig. Inte för att jag på rak arm kan nämna något annat än smoothies, fast något mer borde väl en mixer klara av! Har aldrig testat smoothie och måste erkänna att det inte lockar heller. Varför, kanske du vetgirige undrar.  När jag jobbade med programmet Baby Boom på tv4+ gjordes ett inslag om en trillingfamilj. Mamman bjöd på något oidentifierbart som inte ens jag med min goda uppfostran ville smaka på. De andra i teamet tyckte att det var bland det otäckaste sedan torskleveroljan i koltåldern.
image137
Till vänster ser du det jag allra helst vill ha på köksbänken. OBH Nordica har så vansinnigt snygga produkter! Det som hindrar att jag inte kastar mig handlöst ner för fem trappor är det hutlösa priset. Men drömma kan man alltid göra. Kastar upp en bild på en mixer som jag glanat på ett bra tag. Visst är den fin (att den matchar min hårfön ser jag nästan som ett tecken från ovan)

När jag ändå är på gång borde jag även ha en brödrost. "Ruth, när åt du rostad bröd senast?" Ähum... för kanske ett halvår sedan. "varför ska du då ha en brödrost, är du dum på riktigt ?"  Dahh.. om jag inte haft någon rost i min ägo, hur ska jag då kunnat äta det?

Nu ska jag ut på stan och leta en sväng. Förmodligen kommer jag hem med ett par strumpor eller 500 häftklammrar. Fast det är väl det som är tjusningen när man letar efter något. Man vet aldrig vad vad man hittar.

Kommentarer
Postat av: maja

förhoppningsvis kommer du åtminstånde hem med linsvätska, hjärtat ;)

Postat av: ruth

har du skaffat blogg, maja, darlin! Jag kommer bli en trogen läsare! Blev nada igår. Snopet att allt var stängt när jag väl pallrade mig från kontoret... Varför vill inte butikerna ha öppet efter 20.00? (wierd, haha)

2008-01-31 @ 09:43:39
URL: http://ruth.blogg.se
Postat av: Elin

Återigen har jag lösningen på dina problem: Jönköping!
Järnia i jkpg säljer ut OBH nordica för halva priset... röda brödrosten kostar, enligt deras reklamblad, 372,50kr. Tydligen lagerrensning :)

2008-01-31 @ 12:45:35
URL: http://eerdal.blogg,se
Postat av: ruth

va, är det sant?! Halva priset, är du hundra på det? Jag kommer så fort tygen håller. Ska bara leta reda på min flygande matta och hjältedräkten. (tyckte jag såg capen för bara en liten stund sedan...)Vill ha, jättemycket!!!

2008-01-31 @ 14:12:28
URL: http://ruth.blogg.se
Postat av: Elin

Jag är iaf säker på brödrosten för den fanns med i reklambladet... men fick detta blad förra veckan så om det finns kvar ngt vet jag inte... om du vill kan jag ta en sväng förbi imorrn o titta :) Inte för att vi bor så nära varandra, men nån gång lär vi väl träffas :P

2008-01-31 @ 14:32:55
Postat av: Ruth

Ja, snälla elin gör det!Det vore det mest underbara som kunde hända, en kall vinterdag som denna!

2008-01-31 @ 15:31:24
URL: http://ruth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback