i tidig gryningstimma

Vi förvånades över att det var så lite trafik på vägarna i går kväll. Jag antar att de allra flesta var på väg norr över, vi styrde som bekant kosan söderut. Strax innan halv tio ("precis lagom till Uppesittarkväll" påstod syster) parkerade vi utanför mammas och pappas hus. Exakt fem sekunder  senare (jag räknade) öppnades ytterdörren och mamma kom ut på trappen. Med thé, mammas favoritbröd och en massa prat vad som hänt sedan senast blev det en alldeles utmärkt kväll.

Just nu väntar jag på att resten av familjen ska vakna. Klockan är strax efter åtta och jag har vankat runt sedan halv sju. Det ljusnar sakta utanför fönstret och jag nickar ganska nöjt: Det ligger ett par centimeter rimfrost på marken och sprider julkänsla. Egentligen hade jag tänkt ta en joggingrunda innan frukost, men det får nog vänta några timmar (eller tills imorgon). Det är rejält kallt ute! Under tiden slår jag in de sista klapparna, beskådar vår otroligt fula (men charmiga) gran i hundra procent plast. (Japp, det är mitt fel att vi måste köra med fejkgran. Julen -88 tillbringade jag på sjukhus efter ett ordentligt astmaanfall) Tillslut vill jag önska er alla en riktigt God Jul med era nära och kära.
Lots of x-mas love.

Kommentarer
Postat av: Andréa

God jul!

Postat av: ruth

andrea: samma till dig!

2008-12-28 @ 13:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback