brutna traditioner

Egentligen hade jag tänkt mig en lång skön jogg med syster yster idag. Istället åkte vi iväg till Vetlanda för mellandagsrea. Det är gammal kär tradition som man inte får rucka på! Well, i normala fall åker vi alltid dagen efter annandagen. Men eftersom vi åker hem till Stockholm imorgon fick vi ta shoppingen idag.(Hängde du med där?) Det sved lite i hjärtat, traditioner bryter man inte bara så där. Var det kanske därför som utbudet var så dåligt? Inne i favoritsportbutiken var knappt något nedsatt. Och det som hade sänkt pris fanns bara i storlek 38 och större. (aningen förstort med andra ord) Nåja, jag gråter inte över det! Hittade ett par jättefina skor och ett par lakan i satin. Nice.

I går satt jag, syster plus två bröder på River, puben i Virserum. Det var fullsmockat med folk och grymt bra utbud! När jag kollade premier leauge där förra året, undrade jag hur långvarigt stället skulle vara. Men ett år efter öppnandet går det visst riktigt bra. Runt bordet satt gamla bekantingar och överallt man vände blicken hittade man nya. Riktigt roligt! Pratade länge med en gammal klasskompis sedan grundskolan och redde ut vad som hade skett sedan senast. Kom överrens om att det var dags med en återträff med den gamla klassen. Det var trots allt tio år sedan vi skildes åt. (ungefär 80 procent har jag inte träffat sedan dess). Umgicks med brödernas gamla vänner och såg till att bli bjuden på allt... Haha. Min tes om att aldrig betala för mig själv infriades även mitt i Smålands skogar! Sent om sider promenixade vi hem, jag och min ene bror. Pratade om allt och ingenting och hur livet tedde sig när vi var yngre. Vi enades om att uppväxten här har varit bra, men vi trivs bra på våra nuvarande orter.

Nu sitter jag och lyssnar på alla ljud runtomkring. Brorsdottern A stojar runt och söker uppmärksamhet lite varstans. Pappa och svågern skrattar högt åt Mr. Bean medan bröderna och syster diskuterar med mamma. Snart är det dags för ostkaka, grädde och jordgubbsylt. Även det en tradition i familjen som man inte petar bort hur som helst. Det har varit en otroligt härlig julhelg med familjen! Något att minnas när isande vindar blåster snålt om ett par veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback