du med det röda håret!

För några korta minuter sedan gjorde jag en intervju med en körledare. Han var huvudlärare på musiklinjen under mina år på Kaggeholm. Eftersom skolan var så liten sprang alla på varandra titt som tätt. Dessutom fungerade han som mentor för min klass under ett halvår. I alla fall. I slutet av intervjun undrade jag om han kanske mindes mig. Han såg smått konfunderad ut men nickade efter ett par sekunder:
 – Ja, just det ja. Du är ju den där tjejen med det röda håret. Så klart att jag minns dig!

Undrar hur många gånger frågan har kommit om han minns gamla  elever? Det måste vara åtskilliga som passerar under årens lopp! Och när man går i samma klass som en gospelstjärna, ett fd. fotbollsproffs, tjejen som kallades för Pitbull samt åtskilliga med sjukt smorda munläder. Lägg till att det var tre år sedan jag tog min examen. Plötsligt är det inte så konstigt att hans minne var lite luddigt!

(slänger upp en bild från när det begav sig; med lockigt, blont hår)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback