ytlig

Innan betraktade jag bläcksvarta tak på Söder. Nu förirrar sig blicken bland trädkronor och granar. Stadsljud eller moder natur, frågan är vilket som är bäst för inspirationen. Nåja, solen ger nog glädje åt hela tillvaron! Dessutom har jag fått mitt rosa headset och det är skäl nog att le stort! Ytligt, jovars… Men det gör att telefonsamtalen känns lite mer spännande.

På tal om ytlig: Fick ett mail för ett tag sedan. Skribentenhade fått intrycket av att jag var en jordnära och trevlig tjej. Men när man läste mellan raderna, stod faktumet klart att jag var en ytlig och stressad person. Patetisk var även ett ord som nämndes. Han ifrågasatte även mitt intresse för litteratur. Tyckte att det knappast passade ihop med någon som tillbringade stor del av fritiden på gymmet. Han hoppades att jag visste själv, annars var det rent av tragiskt.
Vad skulle ni ha svarat på ett sådant mail?


Kommentarer
Postat av: Mela

Inte alls - man ska inte brottas med grisar, det slutar bara med att man själv hamlar i leran och grisen blir störtnöjd, som man brukar säga!

2008-08-19 @ 16:36:29
Postat av: Jane

"Ursäkta, vad var det du egentligen ville?"



Eller helst inte alls, som Mela säger. Själv hade jag haft sjukt svårt att stå emot att svara ett sådant mail, men du med bättre självbehärskning kanske klarar det.. ;)



Det är tråkigt vilka trångsynta, enkelspåriga och om-det-hade-funnits-ett-ord-för-motsatsen-till-mångfacetterade-hade-jag-skrivit-det-nu människor det finns, men det går att trösta sig med att det oftast beror på ren och skär avundsjuka. Den där förbenade Jantelagen, du vet.



KRAM!

Postat av: Elin

Näe! Va fräckt... du är inget av det där ju! Skjut personen. ;)

2008-08-19 @ 21:07:37
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: Daniel

Äh det finns så många idioter. JAg får ofta mail av folk somm läser min blogg å har djupa psykolgiska analyser. Finns roliga människor out there!

2008-08-20 @ 10:43:09
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: The one and only

Säg att du har en bror som dödar för mindre och att han kan få en osthyvel att kamma sig med...

2008-08-20 @ 13:32:16
Postat av: ruth

mela: haaa, bra liknelse!



Jane: jag kunde inte hålla mig, var tvungen att svara. Har ingen aning varför man skriver något sådant, människan har aldrig träffat mig!



Elin: med slangbella?



Daniel: Visst finns det det! Kanske skriva en bok om alla knäppa mail man får?



The one: Det ska jag göra!

2008-08-21 @ 09:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback