mamma mia, vad bra!

Jag såg helt fantastiska "Mamma Mia" tillsammans med underbara Malin igår. För några år sedan var på musikalen och blev helt betagen av den. Filmen gav mig samma känsla ! Rackans vad svårt det var att inte sjunga med! Jag fick nöja mig med att skruva, åla och smågunga i takt. Många skratt och ett gigantiskt leende hela tiden. Det här blir en film att se om och om igen när den kallare årstiden kommera.

Ett par timmar tidigare hade Malin hämtat mig vid tåget. I maklig takt tog vi oss genom stan och landade vid ett café. Efter mycket prat, god sallad och ännu mer prat plockade hon upp en påse. Där fanns boken TIdningsankor och en mugg.
"Får se om du vågar ha den på jobbet!" skrattade hon. Ahh, såklart jag ska ha den där! Även om jag inte varit i Malmö, har jag hört att det är Da City och händelrnas centrum. Typ.

I boken ges lysande exempel på rubriker som inte riktigt blev som de skulle:
"Bonde spred sin säd"- Norrköpings tidningar.
"Drogad stafett-läkare löpte amok"- Aftonbladet.
"Ekonomer vet bäst men har ändå fel"- DN "
Han vill heller inte säga på vilket sätt kvinnan har mördats eller hur hon mår"- TT
"Nu har atomfysikerna upptäckt månen" -Illustrerad Vetenskap

Ahhahaaa... Bläddade i den på pendeln hem och folk måste trott att jag var spritt språngande galen. Lika svårt som att inte sjunga med i filmen, lika besvärligt var det att inte skratta högt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback