första intervjun...

... är gjord! Visserligen ingen av gigantiska proportioner, men ändå! Tidningen har varje vecka en kolumn som heter "Fem frågor". Det är precis som det låter; fem frågor rakt upp och ner till en aktuell person. Denna gång föll valet på Lennart Persson som ska ta över rollen som nyhetsankare efter Jarl Alfredius på Aktuellt. En mycket trevlig och ödmjuk person som trots tidspress svarade utförligt på mina frågor. (Nu blev jag med ens blir väldigt avis på honom. Tänk om man fick bli ankare någon gång i framtiden! Men med 38 år i branchen har har förtjänat det.)

Känns skönt med en mjukstart, de brukar vara de vara de allra bästa har jag för mig.
Fick för övrigt höra för en stund sedan att några läsare hört av sig och frågat vem den där Ruth är. De tyckte visst att jag skrev väldigt bra och kommer att bli en tillgång på tidningen. Ser man på. Det blev en bra första dag, trots fladdrande fjärilar och cykellös i en stad där alla far runt på två hjul.

Kommentarer
Postat av: Jane

Härligt sötis, härligt!!! :D Det kommer att bli JÄTTEBRA och du blir värsta stjärnreportern! :D

Postat av: Ingela

men vaaar är det du jobbar nu? nyfiken!

2008-08-02 @ 12:33:16
URL: http://zariaza.blogspot.com
Postat av: Elin

Woho!! Men du ÄR bra! :D

2008-08-02 @ 13:07:10
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: ruth

jane: Haha, det hoppas jag på :D (nu ska jag bara hitta värsta scoopen oxå)



ingela: det kommer när jag skrivit något värt att läsa ;)



elin: TACK, gumman! Det var ju du som fick läsa texten som jag skrev om Ådahls.

2008-08-03 @ 14:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback