en bra morgon

Klockan är halv nio och det är en fantastisk onsdagsmorgon. Tåget kom nästan i tid imorse och jag hann med anslutande tåget till Uppsala. Frukosten ombord var riktigt god och teet hade perfekt temperatur. Cykeln var inte stulen vid stationen och trots att regnet hängde i luften, kom inte en enda liten droppe. Jag for iväg och fick upp en riktigt bra fart. Hann över alla övergångsställen utan att bli påkörd. Vid ett av dem dök en motorcykelpolis upp. I ögonvrån såg jag att han blängde på mig.  Eftersom övergången var obevakat var jag helt laglig och kunde varken fällas för ”cyklar som en cykeltjuv” eller ”far som en vettvilling mot rött”.

Det gäller att se det positiva i tillvaron.
Fokusera på det som faktiskt är bra.

Vara tacksam över att snabbdistansen ( fem kilometer, löpband) igår kväll gick förvånansvärt snabbt. Koppla bort att knäet gör fruktansvärt ont. Tänka att det nog kommer att fixa sig tills på lördag och att jag kommer att göra en bra tid. *peppar, peppa* Får fråga syster om något bättre än Voltaren och Alvedon. (rackans, hon som jobbar på Karolinska måste ju ha ”kontakter”… Man kan alltid fråga)
Hoppas ni haft en bra morgon!


Kommentarer
Postat av: Mela

Åh, Uppsala är farligt! Jag har en kompis som har fått böter på typ 700 för att han inte hade lyse på cykel...

2008-08-13 @ 09:23:08
Postat av: JoHo

Helt rätt inställning :) Det finns ju MASSOR med bra saker att vara tacksam över hela tiden!



Grattis till snabb tid på bandet igår - jag håller ALLA tummar att ditt knä slutar bråka :S



Och förresten JAAA, jag tycker absolut att vi ska träningsdejta på lite-lagom-sunk-Sats i Uppsala nån dag! Vore skitkul. Måste bara hitta lämplig tid på dygnet... ehrm.. jag pendlar ju från estocolmo liksom... men det ordnar vi :)

Postat av: ruth

mela: oj, måstes fixa lyset typ nu känns det som! 700 spänn är mycket!



JoHo: håller oxå tummarna för att knäet ska börja bete sig som folk igen.

Hm, bra tid vore ju bra. Dumt att du pendlar till sthlm!! men vi fixar det nångång:D

2008-08-13 @ 13:58:39
Postat av: Mela

Och glöm inte ringklockan - det kan man också få böter för... Och tydligen även för att "ej givit tecken vid sväng"!!!



http://www.polisen.se/inter/nodeid=13772&pageversion=1.html

2008-08-13 @ 15:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback