Ur led är sommartiden

Gårdagen försvann i ett enda stort töcken. För det första ringde klockan okristligt tidigt. Öppnade ena ögat, försökte fokusera, famlade med ovilliga fingrar och petade tillslut av oljudet. Gjorde en ansats att komma upp. Omöjligt. Det verkade som om jag under natten blivit iklädd fluff och madrassen täckts av kardborrband. Insåg den olösliga ekvationen och somnade om som en klubbad sälunge. Jag vaknade med ett ryck en och en halv timma senare. Rumlade ur sänghalmen och sökte knäståendes efter mina rosa luddtofflor. Stod en stund på golvet och tvinnade en vilsen hårtest. Kunde inte avgöra var jag skulle börja någonstans; packa gymväskan, hacka grönsaker till lunchlådan eller hoppa in i duschen?

Märkligt det blir när man inte riktigt är i fas med tiden. Inte nog med att det var en hel timma tidigare än normalt, skippade även den obligatoriska morgonträningen. Kom inte ifatt mig själv under hela dagen. Glömde bort fikat, åt lunch över två timmar senare än normalt och kände inte alls för mellanmålet. Tvekade inför valet av gym och singlade slant i ren desperation.
 
Hamnade tillslut i Sumpan och skuttade upp på löpbandet i faslig fart. Jobbade därefter igenom rygg, triceps, biceps och mage. Just när jag kämpade med hantelcurls såg jag en kille i min ålder plus ett par år.
"Ser bra ut det där, tjejen. Bra teknik!"
"Oh, tack"
Sååå, tränar du ofta här?"
"Näää, inte jätteofta."
"Ok, vart går du då?"
"Det är olika. Zenit, Regeringsgatan, Söder... typ".
"Regeringsgatan är bra. Man behöver aldrig vänta på några maskiner. Är du där på onsdagskvällar?"
"Nä, brukar vara på andra äventyr då"
Strugglade vidare och fick några goda råd instuckna här och där. Han nickade och menade att det är meningen att det ska vara rejält tungt. Efter en kvart var jag klar och vinkade hej då och tackade för hjälpen.
"Tjejen, vi springer väl på varandra nån mer gång!"


Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, gött ruth! Du får massa beundrare på gymmet :D

Postat av: ruth

elin: hmmm... kanske inte känner mig som snyggast när jag tränar. Efteråt kanske, men inte mitt under när man minst sagt är varm!

2008-04-01 @ 16:37:20
URL: http://ruth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback