spenderbyxorna är pådragna

Solstrålarna genom molndiset liknar mest Kairo-sol. Brånglet nere på gatan påminner även det om Kario. Det enda som fattas är skvalradio a la arabiska, hysteriskt tutande och fönsterskallrande böneutrop. Kommer på mig själv med jämna mellanrum att längta tillbaka. Ah, borde verkligen åka tillbaka snart och hälsa på!

Om någon timma kommer syster yster trilla in genom kontorsdörren. I vanlig ordning runt det här datumet är det Kvalificerad Tvillingdag! Blir förhoppningsvis 27 Dresses på bio, skön shopping och mycket syskonkärlek! Nu ska jag signe mig hitta en kjol, en gång för alla! Har letat hur länge som helst men inte hittat nån som faller på min läpp. Hur svårt kan det vara att ramla över en som passar vädret både nu och om ett par månader. Som sitter som en smäck och helt enkelt bara är mig. Nä, jag har ingen aning. Hittills har jag inte lyckats, får se om lyckan står mig bi ikväll. En blårandig tröja som andas Polarn och Pyret står även på önskelistan. Plus en massa andra snygga saker med för den delen. Spenderbyxorna på? Jajamensan, med både bälte och hängslen =)

(Åh, såg ni? En smiley i ett inlägg. Måste vara första gången en sådan styggelse får figurera på min blogg. Måste bero på att jag är på ovanligt gott humör!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback