kräftornas stora parad

Hus vid vattnet och båten vid bryggan med en fantastisk utsikt. Någon gång ibland smög Silja Line förbi bakom öarna. Kändes lustigt att se de gigantiska båtarna gå fram i farleden, Lite som "cut and paste". Gustaf och Matilda hade dukat långbord med tillhörande pappmåne, lyktor  och servetter med kräftmotiv. Vi tittade runt med "oh" och "vad fiiiint" och "aj, jag slog huvudet i lampan. Igen " . I väntan på de fyra sista, som visst haft sightseeing under vägen, studsade vi andra tio på vågorna i 45 knop, dekorerade potatissalladen, gick till bryggan och pratade i soffan. Tillslut blev hungern obehagligt påträngande. Just som vi satte oss till bords trillade de genom dörren. Låt skivan börja!

◊ ~ ◊ ◊ ~ ◊ ◊ ~ ◊ ◊ ~ ◊ ◊ ~ ◊ ◊ ~ ◊ ◊ ~ ◊ ◊ ~ ◊ ◊ ~ ◊ ◊ ~ ◊ ◊ ~ ◊ ◊ ~ ◊ ◊ ~ ◊ ◊ ~ ◊ ◊ ~ ◊ ◊ ~ ◊ ◊ ~ ◊ ◊ ~ ◊ ◊ ~ ◊ ◊ ~ ◊ ◊ ~ ◊ ◊ ~ ◊ ◊
Kräftor måste tillhöra det absolut bästa som finns! Lägg til pajer, sallader, bröd och kex. Nice! Att man får sörpla, skvätta och bete sig allmänt vikingaaktigt gör att man känner sig relativt nordisk.  Vi pratade om vad vi sysslade med till vardags. Berättade om min Mary Kay verksamhet. "Nej men vad säger du? Mary Kay. Och jag som letar efter en ny konsult." (Hurra!!!!)
Efter någon timma av slurp och slarp var det rätt att ta en promenad. Hade förväntat mig iskyla och huttrade i förväg. Men vindarna hade vänt och det var nästan behagligt. Vimsade på grusvägar. "vart tog vägen vägen?"  och hamnade på en utsiktplats över hela utloppet. Ibland är det så vackert att det nästan gör ont. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback