mysteriet med borttappade vantar

Fortfarande kall och frusen. Jeeesus, jag kan inte påstå att jag gillar hösten det minsta. Det blir att pälsa på sig rejält framöver. Om jag inte vore så tankspridd vore väl saken biff. Men vantar, mössor och annat som ska hjälpa till med värmen glöms så lätt bort. Som när jag åkte till jobbet med Bror förra veckan. Han messade och meddelade att mina handskar låg kvar på sätet. Tsss.... halvvägs till pendeln igår kväll insåg jag att reservparet låg kvar på hatthyllan i studion. Vad ska jag göra för att inte tappa bort nästa vantpar? Säkerhetsnålar, snodd genom armarna, slå en knut om tummen och pekfingret, häfta fast, svetsa dit eller använda tejp? Nä, jag vet inte...


Kommentarer
Postat av: Malin

Stackare, det är ju inte kul att frysa om fingrarna. Du får väl börja med såna här spännen som barn har, när man klippsar fast dem i jack- eller overallärmen. Jag kan skicka upp ett par av Biancas om du vill... Hon har nämligen aldrig tappat sina vantar ;-) Kram på dig!

2007-10-23 @ 15:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback