free john blund

Du vet känslan när man är mysisgt nyvaken. Sträcker  ut sig till bristningsgränsen som Hobbe.(tigern i serien kalle och Hobbe, ya know) Gojsar runt i täcket och trycker huvudet i kudden. Den där sekunden då inget i världen kan gå upp mot att just snooza i sängen. Viljelösa fingrar famlar efter mobilen och siffrorna lyser 03:16. Seriöst, kvart över tre. Mitt i natten- då ska man sova som bäst. Men det går inte.
John Blund är kidnappad och Lord Farquad har stulit drömsanden och skickat den till Tingeling som i sitt oförstånd (hon är trots allt en älva...) har glittrat ut i ett försök att vara charmig.
Suck.

Vad sysselsätter man sig när alla andra sover? Då mindes jag att protokollet inte var klart. Det där som jag lovade mamma för ett halvår sedan att skriva rent. Letade fram papperna och försökte efter bästa förmåga tyda min mors slingerbultar. Checkade av klockan: 04:19. (Inte ens Sats är öppet vid den här tiden.)
Suck.

Då gick det upp ett ljus! Facebook! Sajten som man aldrig hinner besöka i vanliga fall. Anföll vampyrer, ritade på någon slags wall, sökte gamla klasskompisar.... Hur hinner folk med allt det här?

Alarmet tjöt fram Stjärnornas krig. Att vakna till tadadddddddtadadaaaa inger känslan att hela världen är ett äventyr och att precis vad som helst kan hända. Bra va? Jag snörade på mig joggingskorna. Drog på de skönaste (samt fulaste) träningskläderna och fäste reflexet. En underbart skön löprunda!

Redo för en ny dag.
I natt hoppas jag på att John Blund har blivit frisläppt. Free John Blund!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback