entvåtrefyrfemsexsju

Hoppsan, inte meningen att förra inlägget skulle blivit publicerat. Det var ju bara ett utkast... Nåja... mycket att göra åt nu. Jag tar vid där jag slutade:
(Den lilla späda blondinen med läckra skor läspar- det gillar jag. Hon är således inte helt perfekt)

Det pågick fyra kurser samtidigt, nybörjare till proffs. Vi, tio tjejer från Ladies, ställde oss i en klunga. Jag högg tag en i handen och kände att jag aldrig ville släppa taget. Skulle jag, som rör mig lika smidigt som en skuttande elefant, dansa inför alla andra? Nä, så roligt ska vi inte ha det.
Blondisen radade upp samtliga och fick oss att räkna i takt. Basestep, cubastep, rumbastep, snurrar och andra magiska steg som tillslut förvandlas till salsa. Vänster fot först, höger följer med. Entvåtrefyrfemsexsju- entvåtrefyrfemsexsju- entvåtrefyrfemsexsju...

Gick nästan av sig själv till slut. Ljudvolymen var öronbedövande och vi i slussades runt till olika partners och tragglade in rörelserna. Killen i den gröna skjortan var så nervös att han skakade. Killen i den randiga skjortan var järnfokuserad. "Hey man, det är inte ett kärnvapenkrig du basar över. Bara en tjej som försöker lära sig salsa" ville jag påminna honom. Men han var så sammanbiten att jag tvivlar på att han överhuvudtaget skulle hört en bomb brissera. En man som passerat sina bästa år pratade oavbrutet och den lille colombianske grabben med Beckham-diamanter i öronen undrade om jag skulle komma tillbaka nästa vecka. Ett par döpte vi raskt till Det Franska Paret.  Hon hade röda mönstrade strumbyxor till en knälång brungrön komplicerad klänning och han tajt, tajt skjorta accompangerad med en smal mustach.

Till min stora förvåning var det riktigt roligt! Har till och med funderat på att börja på en Salsakurs. På riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback