buffy kickar igång dagen

Jag har bytt alarmsignalen på mobilen. Istället för att Starwars väcker mig, blir det hädanefter Buffy the Vampire slayer. Med jämna mellanrum saknar jag den serien väldicgt mycket.  Påminner mig om De magiska fredagarna när jag gick sista året på gymnasiet. Jag kom hem i exakt tid för att sätta på en kanna te och krypa upp i sängen. När kuddarna var tillpuffade, satte signaturen igång. Under 45 minuter fylldes hela världen av vampyrer, slagsmål och slitningar mellan gott och ont i hjältarnas närvaro. När sista ackordet dog ut stapplade resten av familjen in.

***********************************
***********************************
Jag får en adrenalininjektion när Buffy the vampire slayer sätter igång. Kommer upppå direkten och det passar mig alldeles utmärkt. Speciellt de dagar jogg står på schemat. Har nämligen bytt ut tre av veckans morgonpromenader mot löpning istället. Träningsrådgivaren tyckte att jag skulle öka konditionsträningen för att bli fastare i kroppen. Sagt och gjort. 
Jag bloggar jämt och ständigt om att jag tränar. Men är du nyfiken på hur min träningsvecka egentligen brukar se ut? (klart du är)

Måndag:
05.45 Joggar ca 40 minuter.
17.00 Styrka hela kroppen, 25 min cross trainer. (som en mix mellan löpband och skidåkning)
alternativt 12.00 Spinning + core en timma.

Tisdag:
05.30 Stavgång en timma.
18.00 Bodypump en timma, fem kilometer löpband.

Onsdag
05.45 Joggar ca 40 minuter.
17.00 Spinning 45 minuter, styrka mage, bröst och rygg.
alternativt  12.00 body pump en timma, 25 min cross trainer.

Torsdag
05.30 Stavgång en timma.
18.00 Sats Core puls, styrka axlar, biceps, triceps.

Fredag
05.45 Joggar ca 40 min.
12.00 Body pump, 25 min cross trainer.
alternativt 12.00 Spinning 55 min.

Lördag
Morgonpromenad en till en och halv timma.
Vila
alternativt träning om jag missat något av veckans pass.

Söndag
Morgonpromenad en timma.
Vila

Vad tycker du? Är det bra träning för att få en fitnesskropp?

Kommentarer
Postat av: Elin

Du är galen... o du har redan en fitnesskropp...

Postat av: Simon

På nätt vis önskar ja att ja orkade göra samma lika, men tycker personligen att du e helt galen!:)

2007-10-24 @ 17:38:21
URL: http://www.tr0ll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback