arguing with a machine

Skriver ut papper i punkt, det vill säga i punktskrift (eller blindskrift om man hellre vill säga det.) Ljudet påminner mest som en motorsåg som hakat upp sig. Knatterknatterhackhackknatterknatter... Everest, som skrivaren heter, har talsyntes och berättar högt och ljudligt om något inte stämmer. Två snurrande gummibitar matar ner pappret in i skrivaren. De slinter mest hela tiden och apparaten vrålar "slut papper" var femte sekund. De tre första gångerna trycker jag tålmodigt på knappen online (som finns längst till vänster på nedanstående bild) Resten av gångerna svarar jag; "näää. pappret är inte alls slut." eller  "sluta ljug, du vill bara ha uppmärksamhet" Skrivaren svarar "slut papper" . "Den som sa att, han va att!" replikerar jag och känner nästan att diskusionen är vunnen. "papperstrasel" menar apparaten. image94"Jaså du, här ska du få se" säger jag barskt och drar bort alla papperna som finns. "slut papper" ekar Everest.

Jag kan mer ärligt hjärta säga att jag avskyr den. Vore den inte så förgjordat tung, eller för den delen viktig i mitt arbete. Ja, då hade den åkt ut genom fönstret. Vill höra den upprepa sina protester då! Muahahaaaaaaaa

(Å den som kommenterar med; arguing with a machine is like running the special olympics. Even if you win, you´re still retarded åker på en smäll. Ok!)

Nä, nu måste jag faktiskt jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback