telfonmagiker

Mitt under Isprinsessan ringer det envist på dörren. "Var det här teleonen inte fungerar?"  frågar en man i arbetskläder. Jag väser och nickar bekräftande. Just nu har jag inte så mycket nytta av telefonen, men om ett par dar vill jag minsan utnyttja den igen!

 Mannen- som aldrig presenterar sig- går husesyn och letar efter huvudjacket. Han skruvar, muttrar och mäter signaler med någon slags linjemätare. Det visar sig att någon har kopplat om och gjort det totalt galet fel. Han knipsar av sladdar och skruvar av hylsor och böjer kablar med tänger. Bökar i varenda telefonjack som finns i huset
Its a hallelujah moment! Telefonen fungerar igen! "Mirakler sker varje dag...

Du borde verkligen göra nåt åt den där rösten" säger mannen som avsked innan han stänger dörren.

Kommentarer
Postat av: Hanna ^^

rösten?? hahaha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback