svårare än tiotusen kronors frågan

image109 Jag har för dyra pengar köpt nya hörlurar till min helt bedårande rosa Ipod. Tröttnade att få elstötar i öronen, även om några påstår att det bara är nyttigt. I alla fall om man försöker bli fri från någon mani eller liknande. Men bortsett från det, kan jag klara mig utan blixtarna.

Slank in på Applestore, Västermalmsgallerian för att kryssa av uppgiften på listan. Trevlig butik, mindre angenämt att expediten pratade så tyst att jag fick koncentrera mig till tusen för att höra vad han sa. Trots det blev det ett antal: "Va", "ursäkta "och "kan du upprepa det där sista du sa"? Dömt att misslyckas. Uppfattade därför inte vilka snäckor som är bäst för morgonjoggning i snöfall- hällregn- istid- sommarbölja (ja, klassiskt svenskt väder alltså) Högg ett par, betalade och gick ut. 

Jag hade fel när jag trodde att inköpet var stora utmaningen. Nope. Bilden ovan visar hur förpackningen ser ut efter en halvtimmas attackerande utav en vass förskärare, sax och vanligt hederligt våld. Måste det vara svårare att få fram hörlurarna än att inta Kumlabunkern, omöjligare än tiotusen kronors frågan? Varför gjuter de, vilka ondsinta människor det nu kan tänkas vara,  ihop förpackningen totalt?  Förväntar de sig en sådan gigantisk katastrof där förpackningen är så in i bomben säker, att den skulle klara sig oskadd i Tjernobyl?
Ska det verkligen vara så här?

Kommentarer
Postat av: Lissan

Jag gick igenom precis samma procedur när jag inhandlade min Ipod.
Känns skönt att veta att det faktiskt inte var jag som var dum...

Postat av: ruth

Precis! Där är inpackningen som är dum, inte vi stackars icke-ont vetande konsumenter. Men det är vi som drabbas av uppsnittade fingrar och höjt blodtryck.

2007-11-23 @ 17:30:00
URL: http://ruth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback