Därför är min syster bäst

Varje morgon har Rix morron zoo en programpunkt som heter Hissa och dissa. En av programledarna var sjuk och lyssnarna manades att ringa in för att ge sina hissningar och dissningar. En man som felaktigt kallades för Bertil var först ut. Han berättade att han låg på sjukhus, men mitt i eländet  ville han hissa personalen. De var alltid lika snälla och tog hand om honom.
"Awww.... vad gulligt" tänkte jag. Sjuklingar behöver all omtanke de kan få. Han som inte hette Bertil fick frågan vart han låg någonstans. Hematologen på Karolinska sjukhuset i Solna svarade han. Men... men, där jobbar ju min syster! På just den avdelningen tillbringar hon sina dagar med att ge sytostatika, sätta nålar och ge tabletter. Ha! Det ni, kära bloggläsare, har er syster blivit hissad i nationell radio någon gång?


Kommentarer
Postat av: Malin

Svar: Ja, det ska jag göra! tack ska du ha =)fin blogg förresten!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback