Sååå gammal!

Årsmötesveckan på Ramnäs konferens utanför Västerås. Medlemmar i Kristna synskadades förening sitter i förhandlingar och ett par seende barn känner inte för att tråka med.  Som en god människa tar man med sig dem för några pingismatcher.  Mitt i mellan två bollar avbryter tjejen:

Jenka: Hur gammal är du?
Ruth: Gissa!
Jenka: Hmmm... asså. Du ser ut som tretton,
Ruth: Ehh... nä.
Jenka: Ok. femton då?
Ruth: Nä.
Jenka: Asså... max sjutton! Min syster är arton å hon e så mycket mer mognare än vad du är!
Ruth: Jag är tjugofem...
Jenka: Vaaaa? Tjugofem... Men då ska man lixom va vuxen å inte spela pingis me sånna som e nio!
Ruth: Men Jenka, du är ju nio...
Jenka: Å typ jättemogen för min ålder. Så det så.


Kommentarer
Postat av: Elin

Hahaha, barn... bara att inse att du börjar bli gammal ;);) kram på dig tanten!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback