midsommar

Så var det alltså dags för tvillingarna Petersson att vandra ett steg på kulturens väg. Vi kom dit i hyffsad tid. Fick våra handskrivna biljetter och guidade in vid scenen. "Bra platser jag fick tag i va" myste allra käraste syster. jag nickade glatt, enda tills en långskånk placerade sin lekamen och flufffrisyr mitt i synfältet.

Draperierna drogs ifrån och ljuva toner från Ack Värmeland du sköna ljöd. Rickard Wolf entrade scenen. Tände en cigg och sa att hertigen av Värmland kidnappat drottningen av Amerika. Hans doter är dessutom tvingad att gifta sig med en pudelrockare, vägrar hon blir det antingen klostret eller galgen.
Från och med detta förstod jag inte ett endaste dugg. Människor springer överallt. Folkdansare. En galen älg. Ett ännu mer galet teatergäng som inte riktigt kommer överrens. Smäktande kärlek som riktas åt fel personer. Fylla och rosa dunjackor.

Tre timmar senare är jag ännu mer förvirrad än i mitten av föreställningen. Någon som kan ge mig en förlaring om vad En midsommarnatts dröm handlar om?
I väntan får ni ett par bilder att betrakta.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback