det är min bror...

Allra käraste bror kom på besök i måndags. Nej, tyvärr inte enbart för att hälsa på mig. Han skulle vara installerad på huvdkontoret i huvudstaden ett dygn. Men vad spelar det för roll, han var ju här! Träffade syskonen utanför Slussen och drog vidare för en fika. Hade innan tränat stenhård body pump på Sats och var både sliten och hungrig. (Det är bland det värsta när man tränar så mycket som ovanstående. Jag är hungrig heeela tiden!)
Slank in på ett fik som hade precis nada i mackväg. Jag menar, vem vill fetta i sig en muffins när det finns rågbröd med kalkon och tomat! Där satt vi tre; syskonen Petersson. Lika snygga och trevliga alla tre. Japps, det blev grovt bröd med kaffe. Lika svart som en kafka-bok. Mörkt som en stjärnfri natt. (Ja, du förstår vart jag vill komma).

******************************************************************************************************************************

Awards night på Mary Kay. Studion ligger på söder, som om det inte är nog: man går förbi lokalen på väg till pendeln. Vad passar bättre än att allra käraste syster och allra käraste bror tittade in? Precis när vi gick över gatan kom ett grabbgäng förbi. En tjej i pratade i sin mobil.
Grabb ~ Vem pratar du med, tjejen?
tjej ~ ehh....
grabb ~är det din morsa, i en Nokia? Kom igen va...
tjej ~ *isande blick*
syskonen petersson ~ *asgarv*

Som sagt. Vi kommer in i entrén och jag hälsar glatt på envar. Innan syskonen drar i väg på vidare äventyr kramar jag om dem. Dessutom ger jag allra kärste bror en puss på kinden. De hinner knappt slå igen dörren förrän konsulten med kvällens högsta slits utbrister:
- Men Gud vilken snygg kille du har!
- Nää.... det är min bror.
- Men, men du pussade ju på honom!
- Jo, men det brukar jag göra. Han är min bror, han är bäst helt enkelt!
- Haha...
- Men det är sant! MIn bror har allt en bror ska ha!
- Singel?
-Tyvärr inte.
- Skit också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback