femton hekto nötter med mashmallows å kolasås.

Du gaaaamla du friiiia du fjääällhöööga noooord!!!! Grattis på Gusav Vasa-dagen! (Vi påminde varandra om varför vi firar och hur många det egentligen var som fick sätta livet till på stortorget av Kristian Den Förskräcklige) 

Det stora firandet bestod med nationaldags-fika hemma hos Bea och Terra. Varför ska man vara på Skansen när man lika gärna kan vara i Midsommarkransen? (Det är en fråga så god som någon) Jag och Mattias belv hur sena som helst när vi missade att gå av vid rätt station... pinsamt... det är sådant man gör första veckan man bor i stan. Kände mig hur dum som helst, men det räckte nog inte speciellt långt. I allafall inte när man dagen till ära dragit på sig ett par svarta tights (inte med spets, gud ske lov)! koooort svart kjol samt en liten åtsittande gul t-shirt med texten "blondes have more fun". Hade vart hysteriskt om jag nu varit blond. Visserligen har nästan all mörk färg försvunnit och ersatts med guldiga slingor och vanlig hederlig blekning á la solei.

Men inte är jag ledsen för det. Dessutom kom ett par nästan pinsamt sent. Fikat väntade och såg totalt oemotståndlig. En kardiolog (hjärtläkare...)  skull med all säkerhet satt den som hot mot rikets säkerhet. Inte bara för den täpper till kärlen mer effektivare än fogskum, utan att om "the old enemy" ryssarna, visste om den skulle de invaderat landet typ igår. (Vem har för övrigt påstått att rysskräcken är borta... tss...) Vem kan egentligen tacka nej till en seg brownie med femton hekto blandade nötter, tolv påsar amerikanska mashmallows och fem kilo ringlad kolasås? Nä, precis.


Kommentarer
Postat av: Elin

hey, jag har faktiskt med spets på!

Postat av: ägaren av ovanstående blogg

ehum... hoppsan... men spets kan va fint... tror ja

2007-06-07 @ 18:57:21
Postat av: Malin

Haha, jag har faktiskt också ett par med spets! Men det kanske går an här nere i Skåne, eller vad tror du ;-)
Kul blogg, kram på dig tjejen!

2007-06-07 @ 20:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback