Klart man utnyttjar det man har!

Började dagen med en timma hos PT-Johanna. Precis som vanligt kämpade vi tills jag låg helt paralyserad på golvet. Härligt! (Ja, i alla fall efteråt när jag tog igen mig i bastun). Spänstade i väg till jobbet och i Sergelgången kollade jag av en händelse in i Carlings skyltfönster. Och där, där på en docka satt ett par leggings som jag letat efter hur länge som helst! Svarta lack-liknande med stänk av glitter. Ska försöka hinna med att göra dem till mina i dag. (Rackans vad snygg jag kommer bli!)

Kändes nästan konstigt att allt flöt så bra på redaktionen. Sista pysslet med tidningen ~ äntligen klar! Ni anar inte exakt hur skönt det är! Har slitit värre än straffångarna i de sibiriska saltgruvorna med numret. Bråkat med inspelningsapparaten, glömt knäppa på micken, trasslat med ljudnivåerna, suckat och nästan skällt på folk som inte hållit sin deadline. Blev tokförkyld och tappade rösten när jag hade som flest intervjuer att göra. Jag menar, det fungerar inte att göra ljudtidning när man kraxar värre än kråkorna i trädgården! Finurlig som man är (hosthost) gjorde jag vad varenda pysslig och påhittig person gör: Plockade fram min tvilling. Praktiskt eftersom vi inte bara ser väldigt likadana ut. Vi låter väldigt likadant med! Tadaaaa.... Jag skrev frågorna, hon ställde dem. Jag klottrade blocket fullt av följdfrågor, strök vissa, markerade andra och ritade gigantiska utropstecken. Gick alldeles utmärkt, det bästa är dessutom att inte en kotte hör att det är syster!
Hur gör alla ni som inte är begåvade med en tvilling?

Kommentarer
Postat av: Elin

Gråter...;)

Postat av: Marcus

Ja, du har ju hört vad våran begåvade(?) barnmorska sa häromdan, inte sant...? Men jag antar att man kan bevisa motsatsen då ;-)
Grattis till att tidningen är klar! Sköt om dig!
Kram kram

2007-12-13 @ 16:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback