efter långt och troget letande

Jag har letat efter en klocka i all evighet. Vridit, vänt, provat och allt sådant som tillhör klockprovning. Nackdelen är att mina handleder är en modell mindre än de allra flesta. De mäter runt elva cm i omkrets. Inte så mycket att hänga en klocka på. Man kan räkna bort en 80 procent av modellerna eftersom det inte går att ta bort tillräckligt många länkar. Även om det går att ta bort länkarna, brukar klockan se helt malplacerad ut. Ungefär som: "och vart ska den klocka gå iväg med dig någonstans?"

Häromdagen fick jag en ingivelse av något slag. Hade lunchat med Ellie, en bekant från Kalmar som var i stan ett par dagar. På väg till kontoret såg jag guldsmedsbutiken. Såg att de hade sjukt snygga klockor i skylten. Skuttade in och frågade efter en cooling som passar en pudding som mig. (Nej, det gjorde jag inte alls. Men det låter image48mycket bättre än att bara säga sanningen; "hrm... finns någon som skulle kunna passa mig...") Och där, bakom skottsäkert glas fanns en riktigt fin en. Provade den en gång. Gick upp till kontoret. Kom tillbaka efter jag slutat och provade en gång till. Lade undan den i tre dagar och funderade och tänkte och finulade. Drog med allra käraste syster som inte alls blev så överväldigad som jag trodde hon skulle bli. "Den ser lite stor ut. Det blir ju inget armand kvar, bara en stor boett" neggade hon och fick en sån där rynka mellan ögonbrynen. Jag suckade och blev plötsligt väldigt tveksam. Men ruskade på axlarna och bestämde mig hux flux. Denna ska jag ha!!

Och nu är jag nöjdare än nöjdast. Det bästaste; den fungerar som en extravikt när jag är ute å promenixar. Väger nämligen multum. Men håll med, visst är den fin!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jätte fin =)
puss på dig minihandled


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback