lite trött

Min tv funkar igen. Eller funkar å funkar. Antennen på taket är helt paj, måste ha hänt när det blåste så mycket förra veckan. Allt som syntes i rutan var myrornas krig (eller stjärnornas krig som syster yster brukar säga) Men jag letade fram den där antennen som man trycker fast på själva tv´n. Nu har jag en hjälplig bild. Vad gör man inte när man är hemma och inte har så mycket att göra. Ställde in en träff i kväll. Är så grymmans trött. Har inte kunnat sova speciellt bra den senaste veckan. Fattar inte vad det är som pågår, jag vill inte bli sådan som jag var innan. Sömn spelar alltså en sådan stor roll hur man känner sig. Och nu tänker jag ta det säkra före det osäkra: stanna hemma och varva ner. Göra lugna saker och krypa ner i sängen senast tio. Något måste man kunna sova då.

Har bestämt mig för att bli sund igen. Är det titt som tätt, men inte så ofta som man egentligen bör. I somras var jag värsta hurtbullen och cyklade minst två mil om dagen. Nu har jag tagit mina promenader fram och tillbaka till jobbet varje dag samt någon joggingtur. Tänkte att det är skönt och kicka igång dagen med motion. Härligt!

Elle kom idag, underbart! Har bläddrat i den och läst reportages hit och dit. Jag läser aldrig en tidning från pärm till pärm. Hoppar hit och dit i texten. And I love it.

Annars är det mesta som det brukar- bara väldigt seg.

Men det
här gör mig riktigt glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback