En sådan dag

Hemma igen! Jag har förvisso bara varit på jobbet och unitmöte i dag, men i ändå. Det känns lite, i alla fall i fötterna, att man varit borta hela dagen.
Har jobbat med tidningen på jobbet idag. Mycket som ska göras i sista minuten och ska fxas till. Jag läste igenom alla texter i dag och klurade med några meningar. Att man alltid ska krångla till det, när det enklaste faktiskt är den bästa lösningen. Något vi lärde oss under utbildningen var att inte använda svåra ord. Men visst lockar det! Jag vill åtminstånde visa hur bra koll jag har på svenska språket, vilka meningar jag kan få till. I själva verket vill folk bara förstå en text och tycka den är någorlunda intressant! Wierd
Kan säga att det känns bra, hittills. I morgon kommer eldprovet då ordföranden i föreningen ska säga sitt. Han kanske vrålar Släng och skriv om! Håller alla tummar jag har att det inte ska bli så... (peppar, peppar)

Sminkade mig vid skrivbordet. Kändes lite fånigt först, men eftersom jag inte hade lust att släpa mina prylar till toan kändes det bra att sitta kvar. Fick upp min rosa spegel (naturligtvis, vilken annan färg hade du tänkt dig?) mitt borstsetoch alla produkter. Då insåg jag, till min förskräckelse att halva vänstra kinden är täckt med röda prickar! Har jag fått mässlingen, allergisk reaktion eller stucken av något? Jag satt och bara stirrade på märkerna i säkert tre minuter. Det kändes fruktansvärt! Till slut tog jag mig samman och smetade på concealer, två lager full foundation samt borstade på ett transparant puder. Fixade resten av make-upen på sju röda. När jag sedan satte upp håret vid den stora spegeln insåg jag att jag nog överreagerat innan. Lampan vid skrivbordet är löjligt skarp, avslöjar nästan prickar som kommer om en vecka! Ahhh,,,, så mycket energi för en sådan liten grej.

Unitmötet för Mary Kay var lika trevligt som vanligt. Början nästan känna att det här är min andra familj. Eller... kyrkan är min andra familj- Mary Kay får bli den tredje, men du förstår! Kaffe först, pratade med kollegorna hur deras vecka sett ut. Därefter lite undervisning om team building. Hur man rekryterar på ett bra och smidigt sätt. Känns bra det här, jiho! Vi fick en läxa tills nästa gång. (Märks att Linda är lärare i botten...) Ska ha klart för oss vart vi vill vara den första januari. Redjacket, team leader, DIQ... Det är bara att välja!
Fick skjuts av Linda till stationen (Thanks, darlin) väntade 18 kalla minuter innan pendeln kom. Skönt att det inte är snö längre, satt fast på pendeln nära en och en halv timma förra veckan. Snökaos vrålade radion ut. Jisses... kaos för fem centimeter snö. Nollåttor minsan.... Satt bredvid fyra fjortisar. Det är ganska roande i en dryg kvart. Därefter börjar det likna Sovjetisk tortyr. Ahhhh!
För att återgå till ämnet, den här gången tog resan lite mer bekväma fyra minuter. Började traska hemåt i sjucentimeters-klackar, strumbyxben och kjol. Men det kändes helt ok! Blir helt såld på ljudet av högklackat, finns det något mer som påminner om proffsighet, kvinnlighet och jag-vill-ha-ett-par-ursnygga-själv. (Och helst igår skulle det skett .)
http://www.jimmychoo.com/pws/ProductCategoryAttributeLink.ice?layout=collectionsprod.layout&paId=SEASON&value=002&resetFilters=true
Men nu är jag hemma och helt galet trött. Ska upp tidigt i morgon och borde snusa redan nu. Men vad gör man inte, om man lider av det här medlarberoendet... Tack Dag Hammarskiöld för det uttrycket.

Godnatt, sov gott. Syns i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback