magen i fyra hörn



Vi var i Halmstad utan en anledning; att fira mina bröders födelsedagar. För egen del tror jag det är en ursäkt för hela stora familjen att få träffas, att de bara råkar fylla år är en lycklig slump. Precis som förra året klädde sig (nästan) alla i finstassen och vi laddade för Wild West  Det är en amerikansk restaurang i westernmiljö. Även om jag inte äter rött kött i vanliga fall kan jag inte låta bli det här. Så otroligt gott! På bilden längst upp ser du ribs, 250 gram oxfilé, dollarchips, cole slaw och majskolv. Det lilla glaset bakom rymmer en liter Pepsi max! Jag kunde omöjligt få i mig allt  men gjorde ett tappert försök!

Jag hade som ambition att dra med syskonskaran på en löparrunda, halva gänget hade till och med träningskläder med sig! Men ingen mer än mig kände för att få upp pulsen i regnet. Och eftersom jag skulle villa bort mig på nolltid och inte ville utsätta famijen för skallgångkedja och nationalgardet, stannade även jag inomhus. Vi motionerade våra käkmuskler i stället: Mamma hade tagit med sig alla våra favoritkakor och bror den äldre hade köpt äppelkakstårta med maräng. Vem kan tacka nej till sådant? När till slut choklad från Anton Berg åkte fram, stod magen i minst fyra hörn! Ska i bli oerhört skönt att leva som vanligt veckan som kommer.
Nä vänner, nu är det dags för närkontakt med John Blund. Sov gott och gör inget som jag inte skulle ha gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback